Търсенето на марките шампанско на гиганта в луксозния сегмент LVMH намалява осезаемо тази година след бума по време на пандемията. Това заяви главният изпълнителен директор на Moët Hennessy Филип Шаус, цитиран от Bloomberg. По думите му налице е било едно по-общо усещане за потапяне в хедонизъм през 2021 г. и 2022 г., когато потребителите са били затворени у дома.
Подразделението за напитки и вино, за което той отговаря, е генерирало около 7,5% от приходите за първото полугодие на компанията майка LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE.
Източник: iStock
"2023 г. е малко по-сложна, защото този ефект от Covid отслабва и има голяма инфлация във всички страни", коментира Шаус. "Така че виждаме завръщане към нормалното", коментира Шаус.
Той отбелязва понижена консумация на шампанско у дома, но пък други пазари се представят по-добре.
"Наблюдавахме през лятото, че няма отслабване на търсенето на шампанско висок клас на плажовете и в нощните клубове на гръцкия остров Миконос, както и по италианската ривиера, както и във водещите ресторанти в Париж", казва мениджърът.
Dom Pérignon е една от марките в портфолиото на LVMH, Plénitude 2 винтидж бутилка от 2004 г. и тя струва 495 евро във Франция.
Органичните продажби на звеното за напитки намалява с 3% през първата половина на годината, засегнати от забавянето при търсенето на коняк в САЩ. Шаус заяви, че за момента LVMH не иска да купува нови алкохолни брандове, описвайки наличното портфолио като силно. Изпълнителният директор обаче очаква повече консолидация в сегмента на шампанското.
LVMH е най-големият производител на шампанско, като в групата са включени още марки като Krug, Ruinart, Veuve Clicquot и Mercier. Индустриалната търговска група Comité Champagne през юли заяви, че очаква производителите в нея да изпратят за продажба 314 милиона бутилки тази година, което е с 3,7% по-малко от предходната.