Как някой архитектурен проект може да се открои от най-високата сграда в света? Това беше предизвикателството пред холандското архитектурно студио UNStudio, когато получи поръчка за изграждането на новия небостъргач Wasl Tower, намиращ се точно срещу 828-метровата Burj Khalifa, пише CNN. Поръчителят обаче не е посочил каква височина да бъде сградата, казва главният архитект и основател на UNStudio Бен ван Беркел.
Wasl Tower ще бъде напълно готов през август 2021 г. и ван Беркел е уверен, че ще има отличителен външен вид. 302-метровият небостъргач на стойност 400 милиона долара ще бъде с усукващ се асиметричен дизайн, който ще създаде визуален ефект за движение на сградата.
Небостъргачът ще се отличава с това, че ще е е една от най-високите сгради в света с керамична фасада, изградена от материали на основата на глина, и покрита с плочки, които ще осигуряват енергийна ефективност и комфорт. Това ще се създаде "изолация" от дубайската жега и ще се намали нуждата от климатик.
Предимства на керамичните материали
Докато стъклените фасади отразяват топлината от външната среда, керамичният камък предпазва от влизането на топлината в сградата и намалява "топлинното натоварване" в градските райони около конструкцията. Архитектът изтъква и други причини за предпочитанията си към керамиката. Според него може да бъде по-здрава от бетон и дава възможност да се направят "фантастично иновативни" форми. Дизайнът предлага още една функция - слънчевата светлина ще се отразява в нея и ще създаде красив визуален ефект.
Предназначение на сградата
Небостъргачът ще се използва от луксозната хотелска верига Mandarin Oriental. Ще има също офиси, частни апартаменти и басейни на покрива. Пешеходен мост ще свърже сградата с метростанция Burj Khalifa. "Свързването с обществения транспорт се дължи на желанието на клиента за сграда, която да се хареса на местните жители", казва ван Беркел.
"Ако имате твърде много туристи, отсядащи за кратко, хората може да не искат да пребивават в градските центрове и не желаят да използват кафенетата и ресторантите, намиращи се в тези локации", казва Беркел. "Зоните около транспортните системи се нуждаят от повече облагородяване, за да може хората да не се местят от района."