Влакът Coradia Stream - първият железен състав, закупен от Румъния през последните 20 години, стартира тестове и трябва да започне да пътува с пътници на 20 ноември, съобщава Румънският орган за реформа на железниците (ARF), цитиран от Romania Insider. Влакът е част от голяма поръчка за модернизиране на железниците на обща стойност 486,4 милиона евро без ДДС.

Тестовете на новия високоскоростен влак ще се проведат в продължение на 10 дни по два основни маршрута: Букурещ-Брашов и Букурещ-Констанца.

"Ако всичко върви добре, той ще бъде пуснат в експлоатация с пътници на 20 ноември. Билетите трябва да бъдат налични за продажба от тази седмица", заяви президентът на ARF Штефан Росяну, цитиран от Agerpres.

Променя ли се БДЖ?  Държавното дружество закупува още 5 влака Skoda, развиващи 160 км/ч

Променя ли се БДЖ? Държавното дружество закупува още влакове, развиващи 160 км/ч

Модерните влакове се движат по релсите на няколко европейски държави

Новият влак ще се управлява от CFR Călători и ще обслужва маршрута Букурещ-Брашов.

"В момента имаме 161 нови влакови композиции, които нса в различни етапи на обществени поръчки, финансирани от различни източници, независимо дали говорим за Оперативната програма, Националния план за възстановяване и устойчивост (PNRR) или Модернизационния фонд. Тези влакове започват да пристигат", коментира министърът на транспорта Сорин Гриндеану, цитиран от G4Media.

ARF договори 37 електрически междурегионални влакови комплекта на дълги разстояния от италианското подразделение на френския мултинационален производител на подвижен състав Alstom чрез договор за покупка, подписан през март 2022 г.

Първият електрически влак Alstom Coradia Stream от тази партида пристигна в Румъния на 4 декември 2023 г. и оттогава е в тестване, докато графикът за доставка на останалите 36 електрически влакови комплекта RE-IR беше отложен.

Общата стойност на договора, включително услугите по поддръжка за 15 години, е 2,42 милиарда леи (486,4 милиона евро), без ДДС. Влаковете за ARF са произведени в Полша. В същото време румънското правителство се стреми да модернизира около 2200 километра железопътна линия.

През април тази година Alstom обяви, че е завършил ново съоръжение за поддръжка в Букурещ за електрически подвижен състав. Според компанията, Grivita Depot е първото създадено депо в Румъния, предназначено за поддръжка и тестване на електрически влакове и локомотиви.

Чехия получава €300 милиона за нови влакове, планира над €6 милиарда инвестиция през следващите 10 години

Чехия получава €300 милиона за нови влакове, планира над €6 милиарда инвестиция през следващите 10 години

Средната възраст на превозните средства е приблизително 23,5 години. А у нас?