Бунтът срещу машините назрява в повечето индустрии на фона на апокалиптични прогнози как изкуственият интелект ще замени човека на работното място. Първо по рода си проучване обаче доказва, че AI не застрашава, а помага на служителите да бъдат по продуктивни и освен това дава шанс на тези с по-малко опит да се научат по-бързо, пише Quartz в свой материал.

Детайли: Проучването е проведено от Националното бюро за икономически изследвания NBER, като включва данни от над 5000 служители, които се занимават с обслужване на клиенти. Изборът на индустрия не е случаен - анкета на McKinsey & Co. е установила, че именно в този сектор над една четвърт от бизнесите внедряват различни автоматизации.

Кои компании ще спечелят (или загубят) от въвеждането на изкуствен интелект?

Кои компании ще спечелят (или загубят) от въвеждането на изкуствен интелект?

А какво е положението при доставчици на "облачни" AI услуги

Използването на базирани на генеративни AI инструменти във всекидневната работа повишава продуктивността, подобрява качеството на комуникацията с клиентите, а и удовлетвореността на служителите от работата.

Цифром и словом: В рамките на час тези, които си помагат с изкуствен интелект, се оказват в състояние да решат с 14% повече случаи в сравнение с по-"аналоговите" си колеги.

Още нещо: Препоръките на AI поставят приоритет върху по-емпатичното отношение към клиентите и това подобрява общуването с тях, което е традиционно белязано от напрежение и вербална агресия, става ясно от изследването.

Развитието на изкуствения интелект може да остави 300 милиона души без работа: ето кои професии са застрашени

Развитието на изкуствения интелект може да остави 300 милиона души без работа: ето кои професии са застрашени

Прогнозата е от нов доклад на Goldman Sachs

Изкуственият интелект позволява и на по-неопитните агенти да комуникират с достатъчно авторитет, а освен това и им помагат по-бързо да навлизат в работата и да изучават нейните аспекти, пишат от NBER.

От друга страна: Авторите на изследването са категорични, че AI не върши работата сам и изследваните системи са в състояние единствено да повишават ефективността на човека - не да го заменят.

Контекст: Проучването е важно на фона на растящото притеснение, че изкуственият интелект ще остави милиони професионалисти без работа. Чат ботове като ChatGPT са в състояние убедително да "пишат" рекламни текстове, техническа документация, отговори на потребителски запитвания, програмен код и ред други, но техните езикови модели все пак имат редица недостатъци - използват неактуална или некоректна информация и даже си "измислят" факти там, където не откриват реални такива.

Заплаха за националната сигурност? САЩ искат да регулират изкуствения интелект

Заплаха за националната сигурност? САЩ искат да регулират изкуствения интелект

Бързата инвазия на технологиите притесни администрацията на Джо Байдън

Пълното решаване на тези проблеми все още не е факт, но някои се питат дали AI няма да стане "достатъчно добър" буквално в близките месеци. За момента ролята му остава преди всичко тази на помощник.

И все пак: Проучването на NBER отразява актуалната ситуация в сфера с наистина сериозна динамика. Развитието на езиковите модели е наистина бързо, а вече се правят и експерименти с изцяло автономни AI "агенти". За момента използването им е скъпо, а резултатите - лоши, но не се знае какво ще е положението буквално след седмици.

Иначе казано, притесненията по темата "Изкуствен интелект" не са напълно лишени от основание.