Обществената поръчка за реставрацията  имодерницирането на 133 пътнически вагона у нас е прекратена, научи Money.bg. Новината беше потвърдена пред екипа ни от Българските държавни железници. Обществената поръчка е спряна от управителя на "БДЖ - Пътнически превози", инж. Венцислав Славков, на 17 юни.

Основният мотив за прекратяването е свързан с промените в графика за движение на влаковете (ГДВ) поради ремонтите на железопътната инфраструктура в определени участъци.

"Тези промени налагат модификации в плана за композиране на влаковете (ПКВ) и видовете вагони, предвидени за ремонт", коментират от БДЖ.

Снимка 649255

Източник: CRRC

Първоначалният търг, обявен през февруари тази година беше със стойност почти 109 милиона лева без ДДС. Той беше разделен на 15 обособени позиции според сериите на вагоните. През март оферти подадоха трима участници. Това са българската "Коловаг" АД, словашката "ЖОС Врутки" АД, както и ДЗЗД "Евроремонт", включващ български и турски компании. 

Първата в България частна компания за пътнически влакове "Пимк" иска да пусне бърз влак до морето

Първата у нас частна компания за пътнически влакове иска да пусне бърз влак до морето

Кои са другите дестинации, до които може да пътуваме с новите влакове?

Защо е прекратена поръчката и какво следва?

Мотивите за прекратяването на обществената поръчка включват анализ на необходимостта от ремонт на пътнически вагони към юни 2024 г., представен в доклади от директорите на "ПЖПС" и "Маркетинг и продажби" на БДЖ. Тези доклади твърдят, че промените в ГДВ и ПКВ, както и доставката на 76 пътнически вагона втора употреба от германските железници, намаляват необходимостта от външни ремонти през настоящата година.

Новата поръчка ще бъде за ремонт на 170 пътнически вагона от различни серии, включително спални и кушет вагони, които не са били предвидени в текущата поръчка. Новият търг се очаква да стартира тази година, а ремонтите да се реализират до 2026 година.

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Задава ли се положителна промяна за българския железопътен транспорт?