Закъснелите и отложените полети са много високо в списъка на най-неприятните неща, с които можем да се сблъскаме по време на пътуване по работа или за почивка. Всяко главоболие с дадена авиокомпания намалява шанса тя да бъде избрана отново от пасажерите, а обикновено в дъното на всички проблеми е неспазването на разписанието. Често самолетите изпълняват по няколко полета дневно и при натрупването на закъснения, някой от тях може просто да се окаже отменен - с всички последици от това.
Компанията за анализи в сферата на въздушния транспорт Cirium е установила при кои превозвачи това е най-малко вероятно. Критерият е следният - в какъв процент от полетите самолетът е излетял или кацнал в рамките на 15 минути от разписанието си.
При глобалните авиокомпании, които обслужват по три или повече региона дневно, лидер е колумбийската Avianca Airlines, която е била навреме в 85,73% от случаите. Тя изпреварва бразилската Azul Airlines (85,51%), а трета е Quatar Airways отново с над 85%.
В Европа на първите две места са испанските Iberia Express (която е нискотарифен превозвач) и Iberia. Следват Norwegian Air Shuttle, Austrian Airlines и LOT Polish Airlines.
В Азиатско-тихоокеанския регион доминират японците - All Nippon Airways и Japan Airlines със съответно 82,75% и 82,58% полети навреме. Трета е тайландската Thai AirAsia, която до момента беше регионален лицер. На четвърто място е най-голямата индийска авиокомпания - нискотарифната Indigo, която има изключително бурно развитие през последните години, отбелязва CNBC.
Отново в Индия са две от петте летища с най-малко закъснения в света - "Раджив Ганди" и "Кемпеговда" са на второ и трето място. Преди тях е само "Сейнт Пол" в Минеаполис.