Само 10% от стоките, които се продават у нас, са българско производство. Това каза в сутрешния блок на телевизия и радио България он ер Пламен Грозданов, изпълнителен директор на Съюз „Произведено в България".
По думите му данните говорят за изключително трудната ситуация, в която се намират българските производители. Според Грозданов - причините за големия ръст на вноса са липсата на ясни правила за правеното на бизнес в България, лошата бизнес среда и политиката на големите вериги.
В момента се провеждат срещи с представителите на големите търговски вериги. Най-важните въпроси, които са поставени на срещата, която се е провела на 10 януари са: входните такси, прехвърлянето на разходи върху производителите, прехвърляне на търговския риск върху производителите и контрола на цените. Това, което искаме, е да има ясни правила, защото все по-малко български стоки се продават в страната, допълни Грозданов.
Тенденциите са много тревожни и работим заедно с Националното сдружение на малкия и среден бизнес и със Българската стопанска камара. Трябва да се обърне внимание на документите, които са приети на ЕК и предложенията им трябва да бъдат имплицирани по някакъв начин, каза още Грозданов.
Едва 10% от стоките в магазините ни са български
23.01.2013 13:38:18

Laval
на 23.01.2013 в 15:06:49 #1Ако потребителят е убеден в качеството на българските стоки ще ги купува и големите вериги ще бъдат принудени да ги продават, защото търсенето определя предлагането. Но българските производители сами си затвориха пътя към потребителите с пълните ментета и безкрайната си алчност. Очевидна е мутризацията на голяма част от производителите. Патриот съм, но животът ми е по-мил! Затова купувам винаги западна стока. Трябва да се отчете огромната вина на държавата по този въпрос. Защото тя не създаде необходимия контрол на стоките, за да се запази здравето и доверието на потребителите в българското! Държавата не постави никакви икономически условия пред големите вериги. Например, колкото стока внесат отвън, толкова да изнесат в своите вериги в трети страни, или да открият предприятия в България, които да произвеждат поне 50 процента от стоките за магазините им в България. Виновни са всички други, но не и потребителите.