Новият път се налага да бъде построен поради изключително утежнената транспортна и екологична обстановка на бул."Цар Борис III" в участъка от Черния кос до Софийския околовръстен път, се посочва в писмото на кмета.
Като причина за пътя Борисов отчита също големия трафик, идващ от Перник, АМ Тракия и АМ Хемус, като сегашното трасе през Княжево няма необходимия габарит за подобен трафик.
През следващата година ще започне изграждането на АМ Люлин, проектирана от италианската фирма СПЕА, като този проект се предвижда до 2020 г. да поеме 50% от трафика идващ от Перник към София.
Стойността на строителството, без отчужденията, ще бъде около 12 млн. евро., се казва още в писмото, като проектант на обхода Столична община е възложила на фирма „Ню ИТ & Инженеринг"ООД.
Изработването на техническия проект и изпълнение на строителството може да се извърши в срок до края на 2007г., съобщиха от пресцентъра на столична община.
Обходът започва от местността Черния кос, минава над жп линията, северозападно от квартал Мала Кория, югоизточно от Домус дере, през стрелбището на поделение № 34340 (Танкова бригада), пресича с подлез жп линията София-Перник, след което се включва в бул."Петко Напетов" и достига околовръстното.
Направени са изчисления, че за трафика, идващ от Перник и търсещ Южната дъга на СОП, ще има около 740 млн. лв. транспортно-експлоатационни разходи за първите 20 години или 37 млн. лв. средногодишно. Така едногодишните транспортно - експлоатационни разходи са повече от цялата строителна стойност на обхода на Княжево. А също така ще има милиони кубически метра по-малко изгорели газове.
Kreten
на 15.11.2006 в 08:51:26 #1Определено пътя от Княжево за Перник е прекалено натоварен и има нужда от алтернативно решение. Не зная къде е заслугата на ББ.За този проблем се говори от много години и различни решения се публикуваха в медиите. Аз вярвам на медиите. Толкова много им вярвам, че ако кажат някой да е пръднал веднага ми замирисва на акано. А ББ - и той ще отмине, и замине както всички други.