Интернет лидерът Google Inc. заема добра позиция и ще устои на икономическото забавяне в САЩ. Това твърди главният изпълнителен директор на компанията Ерик Шмит, цитира го Dow Jones.

„Рекламата, която правим, е по-измерима" - казал е Шмит. В трудни времена рекламодателите се ориентирали именно към реклама, която в най-голяма степен се поддава на измерване. Освен това, в случай на криза в САЩ, международните операции на Google щели да послужат като буфер.

Дори да има рецесия, даже - и особено - ако щатският долар стане още по-евтин, ще извличаме изгода от валутните ефекти, твърди съоснователят на Google. Все пак Шмит не се е ангажирал с прогнози за размера на печалбите на компанията в чужбина.

С цел да засили присъствието си в Китай, Google ще представи редизайн на  китайския си уеб сайт в следващите няколко седмици. Google изостава чувствително по сравнение с локалната търсачна машина Baidu.com: за четвъртото тримесечие на 2007, делът в Китай е почти 26% за американците спрямо 60% за Baidu.

При потърсен коментар за опита на Microsoft да погълне Yahoo, Шмит е казал, че тя би могла да застраши принципите на откритост, които царят в Интернет. „Ще бъдем загрижени ... поради миналата история на Microsoft и тъй като нещата, които те направиха, бяха толкова трудни за всички".

Изявленията си Шмит е направил в Пекин. Той е заявил още, че Google ще работи с местните университети по академични програми за т.нар. cloud-computing. Този метод позволява на компютри от отдалечени информационни центрове да работят върху една и съща задача, обединявайки изчислителните си ресурси.