Вътрешна проверка в бургаската Свободна безмитна зона е разпоредил изпълнителният директор Ангелин Попов след сигнали за злоупотреби. В същото време служители и акционери обвиняват ръководството в слаб контрол и некомпетентност. "Дружеството е в катастрофално състояние, буквално е съсипано", заяви управителят на Бургаска област Стефан Корадов, който е бивш директор на зоната. Справките показват, че през май осчетоводената загуба е 50 000 лв., през август - 105 000 лв., а до края на годината може да достигне 200 000 лв. Съветът на директорите засега не взема радикални мерки за промяна в политиката. Трети месец след общото събрание на акционерите на безмитната зона през юли няма избран нов изпълнителен директор. След продължителни спорове 7-тe представители на акционерите, сред които Министерството на финансите, Пристанище Бургас, "Лукойл Нефтохим", Община - Бургас, са решили да излъчат изпълнителен директор чрез вътрешен конкурс. "Членовете на съвета сами ще предложат кандидати, а последните ще се явят пред борда с програма за повишаване ефективността от работата на зоната", заяви председателят на борда Венелин Тодоров. Представителят на Министерството на финансите е подкрепил за поста досегашния изпълнителен директор Ангелин Попов, поддръжници е имало за досегашния управител на складовата база в с. Лозово Саркис Караджиян, както и за уволнения, както се твърди, под натиск от ексдепутата Йордан Цонев бивш изпълнителен директор на зоната Василий Скрипка. Следващото заседание на съвета е на 16 октомври. Свободната безмитна зона в Бургас е създадена през 1989 г. заедно с тези в Русе, Видин, Драгоман, Пловдив и Свиленград, за да се отговори на вижданията на тогавашната власт, че тези обособени територии могат да имат важна икономическа роля. В тях трябваше да бъдат развити производствени дейности с облекчен данъчен и митнически режим. Непрекъснатите промени в данъчното законодателство обаче създадоха непрекъснати проблеми на чуждите инвеститори. Италианската компания "Веркап", която произвеждаше капачки за шампанско, както и немска фирма за производство на дървени плоскости за жилищно строителство прекратиха дейността си в Бургас. Преди три години се оттегли и основният контрагент "Хюндай", който съхраняваше по 5000-6000 автомобила в нея. Южнокорейската компания насочи дейността си към Словения.
Информацията е подготвена със съдействието на СФБ Капиталов пазар АД