Одобрена е "късата листа" за проекта "Техническа помощ за модернизация на жп линията Видин - София". Тя беше публикувана на итернет страницата на Европейската комисия (http://ec.europa.eu/europeaid/cgi/frame12.pl) на 16 февруари 2007 г.

Ограничената процедура беше обявена на 7 декември 2006 г. До изтичането на крайния срок за подаването на апликационни форми, в 16.00 часа на 15 януари 2007 г., бяха подадени 19 заявления, от които бяха избрани 7 фирми за участие в "късата листа".

Фирмите, продължаващи участие в търга са:
1. Ibėrica de Estudios e Ingenieria, S.A. (IBERINSA), Spain
ILF Beratende Ingenieure ZT GmbH (ILF Consulting Engineers), Austria
Ingenieria y Economia de Transporte, S. A. (INECO), Spain
"TRANSSYSTEM" Ltd, Bulgaria
Geotechnoengineering Ltd., Bulgaria
2. SCETAUROUTE, France
Obermeyer, Germany
Semaly, France
BCEOM, France
3. Ingenieurbüro Dipl.-Ing. H. Vössing GmbH, Germany
Mailänder Ingenieur Consult GmbH (Germany)
4. GPO INGENIERIA, Spain
RISK ENGINEERING LTD (Bulgaria)
ASESORES DE INFRAESTRUCTURAS (Spain)
MCRIT (Spain)
RESEARCH CONSULTANCY AND DESIGN CENTER AT UNIVERSITY OF ARCHITECTURE CIVIL ENGINEERING AND GEODESY - SOFIA (Bulgaria)
5. Parsons Brinckerhoff Ltd, UK
ST "TRAPS - Toma Yotsov", Bulgaria
Transgeo Ltd, Bulgaria
6. TRANSURB TECHNIRAIL SA - Belgium
"EQUIP 2000 - Kotov & co" Partnership, Bulgaria
7. SYSTRA, France
SUDOP PRAHA, Chech Republic
LOUIS BERGER, France

Срокът за подаване на тръжните документи изтича на 23 април 2007 г. След провеждането на оценка, съгласно правилата на ЕС, на получените оферти се очаква договорът да бъде подписан до края на месец юни 2007 г.

Обхватът на Техническата помощ включва изпълнението на следните основни задачи и дейности:
• пред-инвестиционно проучване и възможности за модернизация: прогноза за търсенето и анализ на трафика, идентификация и оценка на потенциалните сценарии за подобрения, избор на предпочитан сценарий за модернизация;
• изисквания относно модернизацията: подробен анализ и предварителен проект на предпочитания сценарий за модернизация, финансов анализ - финансов план, доклад за оценка на експлоатационната съвместимост в съответствие с Директивата за железопътна експлоатационна съвместимост;
• подробна програма за модернизация и стратегия за изпълнение.

Финансирането на проекта се осигурява по програма ИСПА в размер на 85 % от общата стойност и 15 % българско съфинансиране. Максималният бюджет на проекта възлиза на 3,8 млн. евро.

Срокът за изпълнение на договора е 24 месеца.