Дизеловите автомобили, въпреки спадналия напоследък интерес към тях, в повечето случаи са по-скъпи от бензиновите. Това се отнася не само до новите , но и до употребяваните леки коли. А за сметка на това създават много повече проблеми за собствениците им.

Ценителите на дизеловите двигатели лесно ще назоват техните предимства: отлична тяга на ниските обороти, пожарна безопасност и най-важното - нисък разход на гориво!

Защо при тези качества на дизеловите автомобили да изберем лека кола с бензинов двигател?

Отговорът е прост: дизелите имат редица недостатъци, които обезсмислят ​​почти всичките им предимства.

Брюксел чертае края на бензиновите и дизелови автомобили

Брюксел чертае края на бензиновите и дизелови автомобили

Продажбата на нови возила с двигател с вътрешно горене на Стария континент може да бъде забранена още през 2035 г.

Внимание с горивото

Бензинът при всяко време си е бензин. Но дизеловото гориво е ясно разделено на зимно и лятно. Лятното дизелово гориво, дори при не особено голям студ, се превръща в вещество, наподобяващо заквасена сметана. След такова зареждане, остава само да закарате колата в топло помещение и да изчакате няколко часа, докато твърдото гориво отново стане течно.

Като цяло оборудването на двигателите за дизелово гориво е изключително чувствително към качеството на горивото. Не рядко зареждането с лошо дизелово гориво води до скъпи ремонти.

Тези автомобили са по-скъпи и поддръжката им също

Дизеловата версия на всяка марка и модел автомобили винаги е по-скъпа от подобната бензинова. Разликата може да варира от 2-3 хил. лева за бюджетни компактни модели до 10 хиляди и повече лева при по-високите класове автомобили.

И въпреки факта, че дизеловият автомобил е по-икономичен от бензиновия, такава разликата в цената се изплаща дълго - понякога дори не с първия собственик, ако той пътува малко и на кратки разстояния.

Освен това техническото обслужване обикновено трябва да се извършва по-често (около веднъж на всеки 10 000 км) и струва почти наполовина по -скъпо.

Дизелът винаги "дава назаем". Ако първият собственик може да получи "меден месец", за втория и следващите същата кола ще започне да е капризна и постоянно ще изисква повишено внимание към себе си. Предимно финансово.

Икономията от гориво често не покрива разходите

От доста години у нас цената на дизеловото гориво се изравни с тази на A-95 и предишното ценово предимство на дизеловия двигател остана в миналото.

Дори ако вземем предвид, че дизеловият двигател е 15 - 20% по-икономичен от бензиновия, не е трудно да се изчисли ползата от по-малкия разход на гориво. И да се прецени кога тази икономия ще покрие поне разликата в цените между дизеловите и бензиновите автомобили.

По-бавно се затопля салона през зимата

Дизеловият двигател има висока ефективност. По време на изгарянето на гориво в цилиндрите се отделя малко топлинна енергия, така че двигателят не се загрява добре. Той се нагрява до оптималната температура само на пътя, когато натоварването е по-голямо. По тази причина в салона през зимата е направо студено при градските пътувания на малки разстояния.

Новите правила за ГТП влязоха в сила. В коя категория попада вашият автомобил?

Новите правила за ГТП влязоха в сила. В коя категория попада вашият автомобил?

Прегледът ще се оскъпи с 20-на лева, а София вече е готова с две зони, в които най-цапащите няма да могат да влизат

Екологични бариери в големите градове

Зелените обявиха дизеловите двигатели за един от основните врагове на цивилизацията. И затова в някои градове на Европа вече се появиха зони, където просто не се допускат в такива автомобили, особено по-старите. Любителите на дизеловите коли трябва да имат това предвид, защото рано ли късно такива екологични бариери ще се спуснат и в България.

Двигателят е по-шумен

Причината за шума е високото налягане в цилиндрите. Вибрацията е в непосредствена комбинация с шума - също едно неприятно явление.

Освен това около дизеловите коли все още мирише по-силно, а те и тракат докато се загреят - всичките съседите безпогрешно ще ви разпознват по звука и миризмата.

Скъпи ремонти и резервни части

Горивното оборудване на дизеловия двигател е по-сложно и по-скъпо от това бензиновите коли. Повреда на горивна помпа с високо налягане ще струва над 1000 лева дори на собственика на бюджетен модел като Duster. Дюзите за същия Duster се продават около 400 лева бройката, цената на подгревните свещи достига 80-100 лева. За скъпите автомобили цената на ремонта и резервните части може да бъде няколко пъти по -висока.

В допълнение, сложността на дизайна изисква висока квалификация от механика, а услугите на специалисти обикновено не са евтини.

Акумулаторната батерия на дизелов двигател работи в по-тежки условия, отколкото на бензинов автомобил, следователно трябва да е по-мощна и съответно по-скъпа.

Кой има нужда от дизелов автомобил

Той е подходящ за търговски превозни средства, за хора които правят със солиден пробег на дълги разстояния и по-редки спирания. А също така за професионални всъдеходи, големи миниванове и кросоувъри, чието тегло се доближава и надхвърля 2-3 тона.