За по - малко от месец собственият премиум бранд ракия на Delion - TАBIET спечели няколко изключителни награди. Марката заслужено грабна почетни отличия от IWSC International Wine and Spirits Awards 2025 - най-големият и влиятелен международен конкурс за напитки. Тя е отличена и с първо място в категорията "Най-добра собствена марка" от конкурса Progressive Awards 2024. TABIET получи и първа награда в категорията "Високоалкохолни напитки" от състезанието "Любимите марки", избрана от близо 12500 потребители.
Един от най-престижните международни конкурси за напитки в света - IWSC (International Wine and Spirits Competition), награди TABIET КРУШОВА РАКИЯ със сребърен медал, а ГРОЗДОВАТА, СЛИВОВАТА и ДЮЛЕВАТА РАКИЯ се завърнаха с бронзови медали.

Наградени от конкурса Progressive Awards 2025
Най-големият международен конкурс за напитки се провежда с кандидатури от четири континента, а експертно жури, оценява напитките по строги критерии с метода на сляпа дегустация, за да гарантират обективен и точен резултат.
"Изключително съм горда за отличията, защото те са признание за силата на предприемаческата култура в компанията, която ни помага да продължим да растем и затвърждаваме лидерските ни позиции в България", каза Александра Мирчева, Изпълнителен директор на VM Finance Group, част от която е и Delion. "Тази награда е ясен сигнал за убедителните резултати, които се дължат на смелостта на екипа да повярва в собствения си бранд и да продължи да мечтае".
Наградата от Progressive Awards се избира сред 6 финалиста във всяка една категория от жури, което одобрява номинациите по критерии: стратегията за развитие на бранда през 2024-та година, постижения и устойчивост, инвестиции за затвърждаване на марката, кампании и маркетинг активности, асортимент. В допълнение към журито - за номинациите гласуват и 12 500 мениджъри от бързооборотния сектор, на топ и средно мениджърско ниво, които избират най-добрите брандове.
Брандът TABIET стана любима марка на българите сред високоалкохолните напитки от тазгодишния конкурс "Любимите марки". В оспорваното гласуване за бранда гласуваха близо 12500 потребители. Класация "Любимите Марки" не само е индикатор за потребителските предпочитания, но и платформа, която насърчава прозрачността и доверието между брандовете и техните клиенти.
"Изключително щастлив съм да видя марката, която носи със себе си традициите на Балканите - да се разгръща и получава все повече признания. Delion вече над 25 години e лидер в дистрибуцията на водещи световни брандове, a сега бележим успех и при разработването на собствен бранд на компанията. Благодарни сме за наградата, която е още едно признание за, изключителното качество на продукта. Тя ни дава и увереност да следваме амбициите за бъдещото развитие на портфолиото ни от собствени брандове и да продължим да растем и предлагаме най-доброто на нашите клиенти. ", каза на награждаването Ясен Любенов, Управител на Delion.

Светлина Петкова, Mаркетинг мениджър на Delion и Желязко Иванов, Мениджър експорт, ключови пазари на VM Finance Group
Признания за екипa на Delion
Кратко след лансирането си на българския пазар, премиум марката се отличи и със статуетка на Brand Building Awards 2024 с приза "Най-добър нов продукт на годината". TABIET КРУШОВА РАКИЯ получи значимото отличие - Златен Медал в категория "Плодови ракии" от престижния конкурс на Rakia & Spirits Fest Sofia 2024.
TABIET е вдъхновена от балканските традиции и силата на природата
Премиум ракията TABIET е първият собствен бранд на Delion, компания с четвърт век история в света на премиум напитките. Изборът на ракия е свързан с традициите на Балканите за направата ѝ, и е неизменна част от бита и културата на региона.
През поколенията правенето на ракия на Балканите е традиция и начин на мислене. Но брандът TABIET - освен традиция, носи и актуален поглед към избора на най-добрите плодове и дестилерия, които да отговарят на високите стандарти, които Delion си поставя. Плодовете от подножието на планината Кукавица и дестилерията от 1960 година, са тайната на съхранените плодови аромати и мекия ѝ вкус. В символиката на шевицата, част от логото на марката - е дълбоко закодирана хилядолетна история, носеща благоденствие и обединение.
Ракия ТABIET предлага няколко забележителни плодови дестилата - гроздовата ракия се отличава с кехлибарен цвят, мускатов аромат, мек вкус и фини танини и е комбинация от два сорта грозде - Мускат Отонел и Рейнски Ризлинг.
Сливовата ракия е с наситен кехлибарен цвят, балансиран вкус и аромат на сини сливи, леко запечено кафе и ванилия, а сортовете са Чачанска Родна и Моравка ранна червена.
Крушовата ракия е с наситен кристален цвят, балансиран вкус и изключително свеж аромат на круши от сорта Вилямовка.
Дюлевата ракия се произвежда в лимитирана серия от 3200 бутилки. Създадена от сорта лесковачка дюла, тя прави изключително впечатление с мекия си вкус, подчертан от отлежаването на дестилата в дъбови барици.
Силата на екипа на Delion в налагането на премиални брандове на българския пазар
Над 25 години Delion изгражда непознати за българския потребител брандове, като ги превръща в любими за потребителя продукти и развива лоялност на клиентите към тях. Работи с разнообразно портфолио от продукти, включващи категориите вина, бири, високоалкохолни напитки, вина, безалкохолни, пури и пурети и захарни изделия, като Glenfiddich, Tullamore D.E.W., Hendrick's Gin, Sierra Tequila и други.
Брандовете Glenfiddich, Tullamore D.E.W. и Grant's получават призание и са в топ 3 на най-обичаните марки от българите 3 поредни години, в потребителската класация "Любими марки", а самите Delion - са отличени за "Най-добър дистрибутор" от списание Progressive за 2023-та.
Успехът на компанията се дължи на фокуса върху дългогодишни стратегически партньорства, като William Grant & Sons, с над 20-годишно сътрудничество, Beluga Vodka, Borco, JJ Whitely и други. Компанията е един от малкото дистрибутори в България с национално покритие и търговски офиси в големите градове в страната с развита експертиза в on-trade и оff-trade каналите на диструбуция.
Част е от икономическата група на VM Finance Group, с високи стандарти в обслужването на потребителите над 30 години, в области като дистрибуция, маркетинг, логистика, медия, реклама, образование и недвижими имоти.