9622 от общо 11 608 новорегистрирани автомобила в България в периода януари-март 2025 г. са били бензинови, показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). България е едната от двете страни в ЕС, в които тази категория отбелязва ръст, като пред нас остава само Латвия, където увеличението е 16,3%.

При електромобилите нашата страна отчита 12,5% ръст на новите регистрации, но все пак говорим за само 531 возила. Plug-in хибридите спадат до малко над 100, а класическите хибриди растат с близо 40% до 302. Въпреки това, колите от тези три категории взети заедно все още са по-малко от новорегистрираните дизели у нас от началото на годината - 1042 при спад от 26,9%.

Под половината новорегистрирани коли в ЕС са на бензин или дизел

Под половината новорегистрирани коли в ЕС са на бензин или дизел

В България ситуацията е доста по-различна

Данните специално за март показват ускоряване на навлизането на алтернативното задвижване с 46,8% скок на годишна база при електромобилите и 36,6% при класическите хибриди.

Общото за ЕС първата четвърт на годината е белязана от 1,9% спад на регистрациите заради "непредсказуемия глобален контекст" за автомобилните пазари, пише в съобщението на ACEA. Електромобилите имат 15,2% пазарен дял, което "все още е далеч от нивата, които се очакваха" - въпреки увеличението с почти една четвърт на продажбите.

Отбелязват се сериозни ръстове в Германия, Белгия и Нидерландия, но пък във Франция новорегистрираните "електрички" намаляват.

Най-голям е пазарният дял на класическите хибриди - 35,5% с добри резултати на всички големи пазари, следвани от бензиновите с 28,7%, при които навсякъде (освен България и Латвия, както стана ясно по-горе) има спадове.

Нова батерия за електромобили ще изравни времето им на зареждане с бензиновите

Нова батерия за електромобили ще изравни времето им на зареждане с бензиновите

Огромен пробив на CATL при натриево-йонните акумулатори

Volkswagen Group е доминиращият играч на европейския автопазар с общо 724 045 продадени автомобила през първото тримесечие. От тях VW има 301 586, което дава на марката първото място с комфортна преднина и ръст на годишна база от почти 10 на сто.

На второ място е Toyota с 221 558 продадени возила и спад от 6,8% спрямо същия период на 2024 г.

Renault със своите 168 960 продадени автомобила с малко изпреварва Skoda за третото място.

Бойкотираната от клиентите Tesla на Илон Мъск отчита един от най-големите спадове в класацията - 45% до малко над 36 хиляди автомобила.