Зареждане със скоростта на пълнене на резервоар и много по-евтини нови батерии представи китайската Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), пише Elektrek.

CATL бързо се превърна в най-големия производител на батерии в света с голяма преднина. Част от успеха ѝ се дължи на нейните постижения в литиево-железни фосфатни батерийни клетки, известни също като LFP. Те са по-евтини в сравнение с богатите на никел, но имаха ниска енергийна плътност - проблем, който инженерите на CATL разрешиха, отбелязва изданието.

CATL вече "произвежда" милиардери по-бързо от Google и Facebook

Новият лидер при батериите за електромобили вече "произвежда" милиардери по-бързо от Google и Facebook

За голяма част от възхода си на пазара на батерии CATL трябва да благодари на Tesla

Сега компанията представи следващото поколение LFP клетки Shenxing. Те позволяват зареждане с до около 1000 kW, като от CATL са убедени, че за около 5 минути батерията може да получи достатъчно енергия за близо 500 километра пробег. Това са параметри, напълно сравними с традиционен автомобил.

Shenxing ще бъдат внедрени в 67 модела електрически превозни средства до края на годината.

Още по-интересен обаче беше обявеният от CATL сериозен пробив при натриево-йонните акумулатори, който трябва едновременно да свали цените на електрическите коли и да намали някои от основните свързани с тях рискове.

Тези батерии са много по-евтини и безопасни от литиево-йонните, но доскоро трябваше да са много по-големи и тежки, за да имат техните характеристики. CATL твърдят, че новите им натриево-йонни клетки Naxtra са с енергийна плътност от 175 Wh на килограм - резултат, сравним с високия клас LFP.

Заради спецификите на натриево-йонната технология, говорим за батерия, която издържа на пробиване с бормашина и даже на разрязване на две при тестовете и освен това има по-дълъг експлоатационен живот в сравнение с масово наличните в момента.