Британската компания RML Group получи одобрение за масово производство на революционна батерия за електромобили с ультависока плътност на мощността, която може да се зареди напълно само за 18 секунди, съобщават световните агенции.

На 2 юни компанията получи сертификат за съответствие на производството за своята VarEVolt батерия. Това правителствено одобрение означава, че фирмата може да започне масово производство на мощните батерии за производители на електромобили.

Сертификацията "подчертава готовността ни да преминем от прототипи и ниши обеми към поддържане на по-големи производствени договори", заяви Джеймс Аркел, ръководител на развойната дейност по задвижващите системи в RML Group.

Нова батерия за електромобили ще изравни времето им на зареждане с бензиновите

Нова батерия за електромобили ще изравни времето им на зареждане с бензиновите

Огромен пробив на CATL при натриево-йонните акумулатори

Батерията VarEVolt е способна на 6 киловата на килограм и може да "отдаде цялата си мощност наистина много бързо", обясни Майкъл Малок, който е член на борда на RML. Батерията има C рейтинг от 200, което означава, че може да се зареди или разреди напълно за около 18 секунди.

За сравнение, напълно електрическият Porsche Taycan има C рейтинг около 4-5, което изисква 12-15 минути за зареждане или разреждане.

Модулният дизайн на VarEVolt позволява на производителите да я настройват за различни приложения. "Можем да се фокусираме върху обхвата, можем да се фокусираме върху мощността или можем да балансираме двете", в зависимост от типа превозно средство, обясни изпълнителният директор Пол Дикинсън.

Някои малки производители вече използват VarEVolt батерията - макар и в нейни предсерийни варианти. Тя захранва футуристичния хибриден хиперавтомобил Czinger 21C, който разчита на комбинация от електромотор и двигател с вътрешно горене.

В момента RML Group произвежда само няколко VarEVolt батерии наведнъж, но бъдещото мащабно производство няма да се ограничи само до ексклузивни продукти като 21C.

Компанията разработва комплект за преобразуване на батерийните пакети в по-стари хиперавтомобили като LaFerrari или McLaren P1. "За такива коли можем да направим заместващ пакет, който значително ще увеличи обхвата, а ако останалият хардуер в колата го позволи, можете да имате версия с осем пъти по-голяма мощност", каза Малок.

Тази технология обещава да революционизира пазара на електромобили с невиждана досега скорост на зареждане.