Citroen показа реновирания C4, който от догодина ще прилича значително повече на SUV, отколкото на хечбек (въпреки че в съобщението си от компанията го наричат "компактен седан"), а освен това ще може да бъде поръчван не само с бензинов или дизелов двигател, но и като електромобил.

Според компанията с новия облик на модела те реновират сегмент на компактните седани, който през миналата година е формирал почти една трета от автомобилните продажби в Европа.

Новата Corsa с технологии от Peugeot-Citroen

Новата Corsa с технологии от Peugeot-Citroen

Заради промяната "мъникът" може да закъснее с година

"Защитавам тезата, че този сегмент е относително традиционен и е готов за промени", каза главният изпълнителен директор на Citroen Венсент Кобе пред autoexpress. "Една от идеите, с които такива могат да се постигнат, е намирането на правилния баланс между достъпността, гъвкавостта и комфорта на колата, по-добрата достъпност и видимост от нея."

Под капака

Купувачите на C4 ще имат избор между един бензинов, един дизелов мотор и изцяло електрическо задвижване. Бензиновият е 1,2-литровият трицилиндров PureTech агрегат, който ще има мощност от 99, 128 или 153 к.с., а дизеловият ще е 1,5-литров с мощност от 101 к.с.

По-маломощните варианти на автомобила ще идват с шестстепенна ръчна скоростна кутия, а по-мощните - с осемстепенен автоматик, който ще се среща и при дизела. Независимо от трансмисията обаче, задвижването на C4 ще е само на предните колела, включително и при версията с електрическо задвижване.

Citroen превърна седана C5 в кросоувър (ВИДЕО)

Citroen превърна седана C5 в кросоувър (ВИДЕО)

Клиентите ще имат на разположение и хибридна версия

Тя ще разполага с 50-киловатова батерия, осигуряваща мощност от 135 к.с. и ще достига от 0 до 100 км/ч за 9,7 секунди. Максималната ѝ скорост ще е 150 км/ч, а обещаваният пробег ще е от 350 км. От Citroen посочват, че с бързото зареждане тя ще може да зарежда до 80% за половин час, а от контакт вкъщи - за седем часа.

Всички нови C4 ще имат прогресивното хидравлично окачване на Citroen, което беше използвано и за C5. При него енергията от работата на амортисьорите се разпръсква под формата на топлина, а хидравличното масло плавно забавя движенията на купето при неравен терен, за да достави "усещане за летящо килимче", както посочват от компанията.

Инфотейнмънт системата и централното табло ще бъдат под формата на дисплеи, както е при много други съвременни коли. На други европейски пазари стартовата цена на новия C4, който ще е достъпен от началото на следващата година, ще е около 22 хил. евро.

Новата Mercedes S-класа: Какви технологии са внедрени в най-луксозния европейски седан

Новата Mercedes S-класа: Какви технологии са внедрени в най-луксозния европейски седан

Лимузината ще е още по-дигитализирана и мощна от предшествениците си, а изцяло електрическата версия EQS ще бъде обявена догодина