Този месец в САЩ ще бъдат направени по-малко автомобили, от когато и да било преди. Автомобилното производство е спряло почти напълно, заради пандемията от коронавирус, пише CNN Business.

Но това е само едната част от проблема на автомобилната индустрия. Клиентите не купуват нови автомобили, въпреки атрактивните оферти от производителите, като безлихвени седемгодишни заеми и шест месеца без плащания.

Продажбите на нови автомобили в САЩ се очаква да паднат с над 50% през второто тримесечие. Подобен спад в продажбите би бил най-големият от 40 години насам.Настоящият рекорд е спад от 38% на продажбите през първото тримесечие на 2009 г. - по време на Голямата рецесия, когато General Motors (GM) и Chrysler се подготвиха за фалит и възможно закриване на компаниите.

Продажбите в САЩ възлизат на над 17 милиона превозни средства за последните пет години- безпрецедентен успех за индустрията, което доведе до големи печалби. Но настоящата прогноза е продажбите да паднат до 14,6 милиона тази година.

Печалбата на Ford се срина с 67%

Печалбата на Ford се срина с 67%

За цялата година производителят излиза на плюс от едва $47 милиона при над $150 милиарда приходи

"Автомобилните производители заявиха, че могат прилючат дори с продажби в САЩ от 10 милиона до 12 милиона. Но тези оценки зависят от продължителните операции, които те не извършват засега", заяви Кристин Джичек, вицепрезидент в Центъра за автомобилни изследвания, мозъчен тръст в Мичиган. "Това спиране и рестартиране ще изсмуче капитала. И ако трябва да се направи повече от веднъж, ще бъде ужасно."

Проблемите с рестартирането на производството

Промишлеността ще се сблъска с три големи предизвикателства, каза Джичек.

Първо, производителите на автомобили ще трябва да гарантират, че техните доставчици ще успеят да се справят с прекъсванията, започнали в средата на март, и са готови да рестартират бизнеса и да доставят необходимите части.

General Motors намали с 20%  заплатите на служителите си

General Motors намали с 20% заплатите на служителите си

Мярката е временна, заради пандемията от коронавирус

Второ, производителите ще трябва да определят правила за работниците, които да вършат своята работа на безопасно разстояние един то друг. Повечето от почасовите работници в затворените фабрики са разпалени, но тези в американските заводи на GM, Ford и Fiat Chrysler получават допълнителни стимули от компаниите към обезщетенията за безработни от държавата им, което им осигурява пълна компенсация близо до нормалната им заплата.

"Как да върнете 1500 работници на смяна да работят заедно, когато няма ваксина?" пита Джичек.

"Няма съмнение, че ще има промени с начина на работа, но ще бъде рисковано. Имате голям брой хора на едно място", заяви Джеф Шустер, президент на изследователската фирма LMC.

Продажбите на автомобили в САЩ спаднаха до 9-годишно дъно

Продажбите на автомобили в САЩ спаднаха до 9-годишно дъно

През следващите месеци те ще достигнат по-ниски стойности, отколкото през Голямата рецесия

Трудността при рестартиране на продажбите на нови автомобили

И накрая, производителите на автомобили ще трябва да измислят как да стартират бързо потребителското търсене в момент, когато милиони американци ще загубят работа временно или за постоянно.

"Дори докато преминем през това, потребителят ще остане консервативен в своите покупки", казват анализатори. "Потребителският шок ще продължи до няколко години."

Тъй като пътуванията спряха и продажбите компаниите, които предлагат автомобили под наем е в застой. Тези покупки обикновено представляват повече от 10% от годишните продажби на автомобили в САЩ. Ако компаниите за коли под наем започнат да "изхвърлят" автомобили от съществуващите си автопаркове на пазара за употребявани автомобили, както мнозина експерти очакват от тях, това ще бъде още един удар за продажбите на нови автомобили.

Този техен ход ще предложи на потенциалните купувачи селекция от употребявани коли, като алтернатива на покупката на нов автомобил.

Добрата новина е, че индустрията е в много по-добре финансово по вереме на тази криза, отколкото беше във рецесията преди години. Трите големи американски автомобилни производителя "влязоха" в пандемията със сравнително силни баланси. Според анализатори автомобилните производители разполагат със средства, нужни им за пет до седем месеца, за да овладеят кризата.