Оперативната печалба на Ford Motor Co. през четвъртото тримесечие на 2019 г. се срина с две трети, а компанията прогнозира по-слаба от очакваната 2020 г., пише The Wall Street Journal. Слабите резултати са още един проблем за главния изпълнителен директор Джим Хакет и плана да му да преобърне съдбата на производителя от Моторния град.

Оперативната печалба през последните три месеца на годината възлиза на $485 милиона, при $1,5 милиарда година по-рано. Нетната печалба за пълната година пада до едва $47 милиона, при $3,68 милиарда година по-рано - най-вече заради разходи за реструктуриране в Европа и промени в пенсионните планове. Приходите за 2019 г. намаляват с 3% до $155,9 милиарда.

Акциите на производителя поевтиняха с 10%. От началото на годината те са без промяна, а откакто Хакет седна на шофьорското място, те паднаха с около 17%.

Ford посочи, че спадът се дължи отчасти и на по-ниско производство в Северна Америка заради проблеми с пускането на ключови модели. За трите месеца до края на годината компанията отчита нетна загуба от $1,67 милиарда, а приходите падат с 5% до $39,7 милиарда.

Производителят прогнозира оперативна печалба през 2020 г. от между $5,6 милиарда и $6,6 милиарда, при $6,38 милиарда миналата година. Или по между 94 цента и $1,20 на акция, далеч от средната прогноза на анализаторите от $1,30. Засега планът на Хакет за реструктуриране не дава резултати, въпреки изхарчените милиарди.

В Китай, където повечето производители страдат, Ford понася особено тежък удар. Продажбите на най-големия пазар в света се сриват наполовина от 2016 г. насам, след като компанията не обнови достатъчно бързо моделите си, за да отговори на китайските предпочитания.

Moody’s понижи кредитния рейтинг на Ford до „боклук“

Moody’s понижи кредитния рейтинг на Ford до „боклук“

Автомобилният гигант има дългове в размер на почти 100 млрд. долара на глобално равнище