Hyundai Motor и филиалът Kia Motors отчитат умерен ръст на продажбите на автомобили за 2017 г., но все още не могат да достигнат поставените цели.
Двете компании, които заедно са петият по големина автопроизводител в света, са продали общо 7.25 млн. автомобила през 2017 г., което е далеч от поставената цел от 8.25 млн. коли.
Hyundai Motor е доставил 4.5 млн. бройки, в сравнение с целта от 5.08 млн. Kia Motors продаде 2.75 млн. автомобила, значително под заложената цел от 3.17 млн.
Това са най-слабите продажби на концерна за последните 5 години, а тревожното е, че корейските марки за трета поредна година не могат да постигнат поставените цели.
Продажбите на фирмите се понижиха през миналата година в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, на фона на хладните отношения между Пекин и Сеул заради внедряването на американска противоракетна система от страна на Южна Корея.
Продажбите в Китай и САЩ също бяха засегнати от неуспеха да се капитализира нарастващото търсене на SUV-та.
Hyundai и Kia обаче очакват търсенето да се повиши на американския и китайския пазар и да достигнат общи продажби от 7.55 млн. автомобила през настоящата 2018 г.
"Целта на Hyundai и Kia е по-ниска от очакваната. Изглежда тя е консервативна цел, отразяваща бавното възстановяване в Китай и продължаващите трудности в САЩ ", каза Ким Джин-уо, анализатор от Korea Investment & Securities.
Макар Hyundai Motor да планира да предлага повече SUV в САЩ и Китай, експертите смятат, че новите модели като преработеният SUV Santa Fe могат да дойдат твърде късно през годината, за да окажат значително влияние върху продажбите.
Изтичането на данъчното облекчение за малките автомобили в Китай също ще има отрицателен ефект върху Hyundai.
Aвтомобилният концерн от Южна Корея ще пусне 12 нови или освежени модела през тази година.
Hyundai и Kia "биха се ангажирали активно" на нови пазари като Югоизточна Азия, тъй като на други места се очаква да бъде засилен протекционизмът.