Honda Jazz винаги е бил автомобилът на практичните. Но не можем да кажем, че новото поколение, което вече достигна и България, не е вълнуващо, както показа разходката ни до Пловдив.

Новият Jazz слага началото на новата електрическа ера в моделите на японския гигант. Градският автомобил е първият от шестте електрически модела на Honda, които ще излязат на европейския пазар до 2022 г. Компанията от Страната на изгряващото слънце вече се сбогува с дизела в Европа, а бензинът ще тръгне по същия път по-скоро, отколкото очакваме.

Това е първият автомобил на Honda от шестте електрически модела, планирани да излязат на европейския пазар до 2022 г. Тогава и окончателно ще кажем "сбогом" на моделите с бензинови двигатели и механичните скоростни кутии.

За първи път на Стария континент Honda предлага Jazz само с хибридно задвижване. Моделът разполага със 109 к.с. и цели 253 Нм въртящ момент, които са достатъчни за ускорение до 100 км/ч от малко над 9 секунди.

Задвижването се осъществява от два мощни електромотора, свързани с 1,5-литров бензинов DOHC i-VTEC, литиево-йонна батерия и подобрена CVT кутия (вариаторна скоростна кутия). Комбинацията обещава разход от 4,5 л/100 км по WLTP стандарта и едва 102 г/км CO2.

Снимка 487843

Източник: Добрин Кашавелов

Хибридното задвижване позволява съвсем адекватно ускорение за градски модел в комбинация с нисък разход, като в същото време безпроблемно поддържа и магистрални скорости. Високият въртящ момент, заедно с "умната" автоматична скоростна кутия, позволява бързо и безопасно изпреварване и "мързеливо" за шофьора придвижване в града при ниски скорости и тежък трафик между светофарите.

Jazz предлага три различни режима на задвижване, като автомобилът сам избира и превключва неусетно към най-подходящия. В електрическия режим батерията осигурява изцяло нужната енергия за задвижващия електромотор. В хибридния двигателят с вътрешно горене осигурява мощност за електромотора-генератор, който на свой ред се грижи за задвижващия електромотор. При третия режим бензиновият двигател е свързан директно към колелата.

109 к.с., 253 нМ въртящ момент, ускорение до 100 км/ч за 9,4 секунди и разход от едва 4,5 л.

Така при шофиране в града автомобилът използва или само батерията, или превключва на хибриден режим, което осигурява нисък разход и емисии. Данните на компанията показват, че при скорост до 40 км/час Jazz използва само електромотора през 86% от времето. Когато се качите на магистралата, работи най-вече бензиновият агрегат, а при нужда от по-високо ускорение, се включва и електромоторът. В хибриден режим излишната мощност от бензиновия двигател също може да послужи за зареждане на батерията чрез електромотора-генератор. Когато автомобилът намалява скоростта, генераторът отново влиза в действие, като регенерира енергията от спирачното усилие и я трупа в батерията, посочват от Honda.

Honda Jazz е пораснал и макар че все още е лесен за маневриране и паркиране в натоварения град, той е способен и на дълги пътувания по магистралата. И може да се похвали със значително намален шум в купето.

Снимка 487847

Източник: Добрин Кашавелов

Спрямо отиващия си модел, новият има повече място за всички пътници, особено за тези на задните седалки, където Jazz предлага водещо в класа пространство за краката - 968 мм.

Комфорт като за автомобил от по-високия клас: Jazz е по-тих, по-просторен и с по-приятни материали в купето

Пространството в кабината не отнема от мястото в багажника, което достига 298 литра с вдигнати седалки и до 1 199 литра, когато те са свалени. Частично, това се дължи и на патентованата от Honda система "магически седалки", която позволява различни конфигурации - вдигането нагоре на долната част на всяка от тях поотделно, или свалянето на облегалките им до получаването на равен товарен под.

Снимка 487851

Източник: Добрин Кашавелов

Спрямо отиващия си модел, новият Jazz безспорно е много по-комфортен и на предните седалки. Сядайки за волана, там откриваме изцяло нов интериор, който обаче запазва философията на компанията за функционалност и практичност. Използваните меки на допир материали също получават отличен.

Цялата нужна информация шофьорът получава от нов дисплей пред волана, а инфотеймънт системата разполага с 9-инчов екран в по-високото ниво на оборудване. Jazz идва и с възможност за Android Auto и Apple CarPlay (включително и безжично за iPhone).

Снимка 487850

Източник: Добрин Кашавелов

Системата за забавление и контрол над автомобила е сред най-добрите в класа и предлага всичко необходимо, включително и гласов асистент, който може да отговаря на по-сложни заявки.

Jazz поддържа и приложението за телефони My Honda+, включително дистанционно проследяване на автомобила чрез GPS и заключване и отключване.

Освен за забавление, Honda Jazz се хвали и с редица системи за активна и пасивна безопасност, включително 10 въздушни възглавници, което няма в нито един друг модел от този клас.

10 въздушни възглавници и още толкова системи за безопасност

В Jazz са включени и системи за автоматично спиране при опасност, включително и разпознаване на пешеходци през нощта; предупреждение за напускане на пътната лента и асистент за спазването ѝ, който разпознава и дали не се доближавате твърде много до банкета.

Автомобилът, освен с автопилот, разполага и с интелигентен ограничител на скоростта, който следи знаците и дистанцията спрямо колите отпред.

Снимка 487852

Източник: Добрин Кашавелов

Honda определено изненадва много приятно с новия Jazz, който е подобрен във всеки един аспект спрямо предходния модел. Оценките са високи във всички категории: купето е просторно, светло и създадено с приятни висококачествени материали; хибридната система предлага нисък разход в комбинация с добро ускорение, а самият автомобил е лесен и приятен за шофиране и в града, и на магистралата. Всичко това обаче си има цена и в този случай тя е поне 46 990 лв. за базовия модел.

Снимка 487846

Източник: Добрин Кашавелов