Honda и електромобили? До преди около година изглеждаше, че двете думи от предходното изречение имат горе-долу нулева връзка помежду си. Сега не е така.
Виновен е един модел - Honda Prologue. И една компания... която не е Honda, а General Motors.
Ако видите паркирани една до друга Honda Prologue и Chevrolet Blazer, ще ви е простено, ако сбъркате коя кола коя е. Причината е, че японският производител всъщност разчита на американските си колеги за производството на Prologue.
В него са вкарани ключови технологии като батерията Ultium, електромоторът и шасито. От софтуерна гледна точка, GM все пак са стъпка напред със своя Super Cruise, който позволява да свалите ръце от волана.
Така от практически нулев пазарен дял в началото на годината, "японският" електромобил вече е петият най-продаван в САЩ с над 12 600 бройки за тримесечие. Добавяме и Acura ZDX (между нас казано, същата кола, но с по-луксозни изработка и оборудване и автопилот като на модела на General Motors) и получаваме резултат, която надминава този на популярния Ford Mustang Mach-E - т.е. поне 15 000 возила само през третата четвърт.
"Това все още е далеч от бестселъра Tesla Model Y и неговите 87 000 продадени бройки за сщото време, но може да се каже, че Honda вдигнаха от нула до 100 за под три секунди по отношение на пазарния дял", пише Forbes.
"Тайното оръжие" на Honda Prologue на американския пазар е батерията. Не толкова затова колко километра пробег дава, а откъде идва. Тъй като е производство на GM, според местните закони возилото има право на данъчен кредит в размер на до 7500 долара. Освен това някои от дилърите дават и още $3000 допълнителна отстъпка, което прави крайната цена доста приемливите $38 000.
Acura ZDX е значително по-скъпа със своите $65 000, но и от тях можете да извадите гореспоменатите 7500 долара.
В комбинация с разпознаваемия и обичан бранд на Honda, това изглежда като рецепта за бъдещи успехи.