Родена през 1966 г., за да доминира света, Toyota Corolla е съвсем близо до постигането на 50 милиона продажби. 12-тото поколение на японския модел се продава в 150 държави в три разновидности и широка гама двигатели.

Corolla е и единственият автомобил, който се произвежда на пет континента. Моделът излиза от заводи в Бразилия, Канада, Китай, Индия, Пакистан, Южна Африка, САЩ, Тайван, Тайланд, Виетнам, Турция и Венецуела.

Данните на Focus2Move показват, че поне от 2010 г. насам Corolla е на челно място по продажби в света, а делът ѝ е между 1,3% и 1,5%. През 2019 г. той е 1,4%. През 2019 г. Toyota е продала 1 236 380 бройки от Corolla, като продажбите растат с 4,1% на годишна база. Така през 2019 г. от дилърствата са продавани по 7 модела Corolla в минута, ако ги смятаме при стандартен 8-часов работен ден.

На втора позиция са изключително популярните в САЩ и Канада пикапи на Ford. Компанията е продала 1 070 234 от F-Series, като продажбите намаляват с 1,1% на годишна база.

Третата позиция е за изключително успешния SUV модел отново на Toyota. През 2019 г. компанията е продала 931 852 броя от RAV4, като търсене им се покачва с цели 11,7% на годишна база.

На четвърта позиция с 821 хил. реализирани бройки е още един японски хечбек. Култовият Civic на Honda вече в десетото си поколение, а търсенето остава стабилно - компанията отчита минимален спад от 0,3%.

Петата позиция също е за производителя, основан от Соичиро Хонда, и отново е SUV. Търсенето на Honda CR-V расте с 12% до 819 хил. броя.

Шестата също е за SUV модел и е в първото европейско присъствие в класацията. Volkswagen Tiguan е реализирал 741 хил. бройки, което е спад от 7,6% на годишна база.

На седмца позиция е друг пикап - RAM от САЩ, от който са продадени 732 хил., ръст от цели 17,4%.

Първият седан в класацията е на осма позиция - Toyota Camry. Третият модел на японската компания топ 10 е реализирал 690 хил. бройки, ръст от 3,1%.

Любимецът на Европа - Volkswagen Golf, се нарежда на 9-та позиция с 688 хил. и спад от 12,9%. Част от него най-вероятно се дължи на пускането на новия модел и решението на потребители да изчакат него.

Десетката се оформя от още един пикап - Chevrolet Silverado. От него са продадени 644 хил. бройки, спад от 1,5%.