Електрическата революция достигна и до съседна Турция - това показват данните на асоциацията на автомобилните дистрибутори в страната, според които за първите 5 месеца на 2023 г. се отчитат цели 326,64% ръст на продажбите на EV модели в сравнение с миналата година, пише "Дейли Сабах".

Цифром и словом: От януари до май в Турция са продадени 7526 електромобила при едва 1764 по същото време през 2022 г. Тенденцията е на растящо търсене - само през май ръстът на годишна база е 457,18%.

Електромобилите и хибридите повишават пазарния си дял до съответно 2,21% и 11,17% при 0,82% и 11,09% преди година.

Слабата лира след победата на Ердоган не е лоша новина за Турция. Все още

Слабата лира след победата на Ердоган не е лоша новина за Турция. Все още

Не очаквайте обаче пазаруването в Одрин да стане още по-изгодно

Още нещо: Цялостните продажби на автомобили в Турция растат сериозно - с 60,5% до малко над 445 хиляди возила за 5 месеца.

Според "Дейли Сабах" търсенето е голямо, защото потребителите започват да гледат на покупката на кола като начин за запазване на стойността на спестяванията на фона на инфлация, която спадна до "само" 43,68% през април (и 85,1% през октомври).

Заради нелегална търговия с коли "втора ръка": Турция въведе нови правила за влизане в страната с български автомобили

Заради нелегална търговия с коли "втора ръка": Турция въведе нови правила за влизане в страната с български автомобили

При влизане в страната превозното средство се регистрира на водача и само той може да го управлява

Какво следва: Турската индустрия се опитва да се възползва от нарасналия интерес към автомобилите с алтернативно задвижване. През май започнаха масовите продажби на първия местен електромобил - компактният SUV Togg T10X.

Плановете са изключително амбициозни - за портфолио от 4 модела и завод с капацитет от 175 000 бройки годишно, който да ги произвежда.

През май от T10X бяха доставени 306 броя, макар производителят да прогнозираше 1000 и общо 20 000 за цялата година или даже 28 000, ако трябва да се позовем на изказвания на президента Реджеп Ердоган.

Ердоган официално стана първият собственик на Togg

Ердоган официално стана първият собственик на първата Made in Turkey кола

Дългоочакваните доставки на електромобила започнаха

От друга страна: Проблемите с комерсиалния дебют на Togg T10X са знакови за проблема с бързото навлизане на електромобили на пазари, които не са напълно готови за тях.

Извън Китай все още EV возилата са скъпи, а Турция с голямата си територия и на твърде равномерно развитие има още много какво да направи по отношение на мрежата от зарядни станции.

При промяна на икономическата ситуация ще се загуби смисълът от голяма част от потребителските антиинфлационни мерки и тогава ще стане ясно колко устойчив е интересът на турците към електромобилите.