Качеството на китайските автомобили се е подобрило значително през последните години, коментира пред Прайм вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз на Русия Янг Хайтсир. И в условията на санкционен натиск от Запада, интересът на руските автомобилисти към китайски коли може рязко да нарасне, прогнозира експертът.
"Китайската автомобилна индустрия е "по средата на пътя", колите станаха много по-добри, отколкото бяха преди. Все още обаче не са корейци по качество, но не са и Китай от миналия век.
От гледна точка на електрониката, китайските автомобилостроители направиха "крачка напред". Дизайнът на колите през последните години се промени в положителна посока. По отношение на външния им вид, дори бих предпочел много от китайските автомобили, пред японските", посочи Хайтсир.
В същото време, по думите на експерта, китайските автомобили имат и слабости: например скоростната кутия и двигателят не винаги корелират добре. "Често двигателят е слаб. Но има и доста балансирани коли.
Има китайски автомобили, които се произвеждат в заводи, които вече си сътрудничат с европейски марки. Впечатлен съм, когато има европейска платформа, която вече е тествана, такива автомобили имат бъдеще", обясни експертът.
Същевременно, предупреди Хайтсир, времето на евтините китайски автомобили в Русия приключи, няма да има повече коли за "копейки" (стотинки) от Китай.
"Историята на автомобилната индустрия показва, че щом качеството се подобри, цената на колата се покачва и след това върви напред, защото маркетингът подкрепя продажбите. Етапът на евтините китайски коли в Русия приключи."
Според експерта, това не е свързано с курса на рублата, просто е достигнато определено ниво, вложени са пари в маркетинг, и съответно е необходимо те да се възвърнат чрез крайната цена на автомобила. "Няма да получим вече китайска кола за "копейки", но няма да получим и онова несъвършенство, което беше преди 10 години", отбелязва Хайтсир.
"През следващите няколко години, ако няма допълнителни санкционни ограничения, лидерството при чуждестранните автомобили на руския пазар ще си остане на корейците - те вече са се доказали. Но е твърде вероятно, китайските автомобили да станат доста често срещани в Русия", обобщава експертът.
Сега най-популярната марка чуждестранни автомобили в Русия са корейските КІА (Ѕоlаrіѕ, Rіо, Сrеtа).
А нaй-пoпyляpният сега в Pycия китайски автомобил е ĸpocoyвъpът Наvаl Јоlіоn, който по данни отпреди около месец, беше с цена oт 1 379 000 дo 1 989 000 pyбли.
atanaszafirov
на 10.10.2023 в 23:05:18 #9Постоянно ни викат на разпит от Службите, а работодалят ни се крие! Не ни плаща!
atanaszafirov
на 10.10.2023 в 23:05:13 #8Постоянно ни викат на разпит от Службите, а работодалят ни се крие! Не ни плаща!
davidovich
на 26.09.2023 в 00:59:00 #7Има повдигнати обвинения срещу служители, които нямат вина за нищо.
vanyamilanova
на 17.09.2023 в 13:52:48 #6Амостра ЕООД са много некоректни работодатели.
bajbor
на 25.04.2022 в 20:13:09 #5Подминах трола #1, въпреки че имам преки наблюдения специално по този въпрос, но сега гледам че са налазили статията и други наши специалисти по всичко - тайничко се надявах поне по една тема да пропуснат да философстват , уви.... Подозирам че, надали могат да изброят 3 китайски ОЕМа, или 3 бранда.....камо ли да са се качвали.... Надали и на картинка са виждали, ама е така...за спорта, да си попсуваме мейд ин чайна....
oktavian
на 25.04.2022 в 08:44:31 #4Ами той руснакът си го казва - ако са на ЕВРОПЕЙСКА ПЛАТФОРМА биват. А пък мечтата на Путин Европа да стои на тъмно и студено няма как да се осъществи, защото богатите никога не стоят на тъмно и студено!Никога!Те винаги имат възможността да си купят каквото им трябва дори и на много по-високи цени, за разлика от бедните. Инвестирането в стратегически оръжия няма икономическа възвращаемост.Тези пари никога повече няма да се въртят в оборот и да носят принадена стойност на държавата.Русия, или трябва да продава на други най-съвременните си оръжия, гарантиращи националната и сигурност, или ще затъва още повече икономически и финансово.Така едното е за сметка на другото.Продаваш, но всеки иска най-новото защото конкуренцията е ужасна.Продаваш и снижаваш нивото на националната си сигурност.Това обаче си е избор на Путин.Не на свободния свят!
projekt
на 24.04.2022 в 23:21:33 #3Интересно нещо е европеец. мисли си че е център на света като технологии, пари, наука, медицина и какво ли не. Може да е било така преди 50 години, но в момента вече не е така. еъв военно отношение Русия и Китай имат много по добри и нови оръжия от колкото САЩ или Европа при десетки пъти по малки бюджети. В областта на космическите технологии Китай отдавна открива и създава, а не копира технологии. Електронни компоненти също се развиват в Китай от китайски компании, земеделие и животновъдство се развива. Всичко си имат. Ако утре някой каже да спре търговията, там може да станат по бедни но ще имат храна и технологии, а в Европа ще имаме пари, ще стоим на тъмно и студено и ще се надяваме САЩ да ни пратят някой кораб с храна и втечнен газ. По време на ковид истерията се видя че няма нали, няма ваши. САЩ и Англия си поръчва ха за тях и въобще не им пукаше за Европа, Африка или Азия. Само Русия и Китай помага ха, но тук не искахме нищо от тях за да не ядоса е големия брат. За нас беше по добре да стоим без ваксини отколкото да взимаме от друг. Сега се очертава нещо подобно с газа. Ако трябва ще стоим на тъмно и студено но няма да взимаме от Русия евтина газ, а ще купуваме скъпа от САЩ. да живее демокрацията
naskotop
на 24.04.2022 в 20:00:12 #2Интересна статия за всички читатели на money.bg, които живеят в... Русия
rosstrollnadzor
на 24.04.2022 в 18:07:17 #1Аз досега в китайски автомобил плюсове не съм видял...