Качеството на китайските автомобили се е подобрило значително през последните години, коментира пред Прайм вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз на Русия Янг Хайтсир. И в условията на санкционен натиск от Запада, интересът на руските автомобилисти към китайски коли може рязко да нарасне, прогнозира експертът.

"Китайската автомобилна индустрия е "по средата на пътя", колите станаха много по-добри, отколкото бяха преди. Все още обаче не са корейци по качество, но не са и Китай от миналия век.

От гледна точка на електрониката, китайските автомобилостроители направиха "крачка напред". Дизайнът на колите през последните години се промени в положителна посока. По отношение на външния им вид, дори бих предпочел много от китайските автомобили, пред японските", посочи Хайтсир.

В същото време, по думите на експерта, китайските автомобили имат и слабости: например скоростната кутия и двигателят не винаги корелират добре. "Често двигателят е слаб. Но има и доста балансирани коли.

Има китайски автомобили, които се произвеждат в заводи, които вече си сътрудничат с европейски марки. Впечатлен съм, когато има европейска платформа, която вече е тествана, такива автомобили имат бъдеще", обясни експертът.

Същевременно, предупреди Хайтсир, времето на евтините китайски автомобили в Русия приключи, няма да има повече коли за "копейки" (стотинки) от Китай.

Автомобилите Lada поскъпнаха отново за по-малко от месец, ето цените им

Автомобилите Lada поскъпнаха отново за по-малко от месец, ето цените им

Моделът Vesta ще е с цена от около 11 630 долара

"Историята на автомобилната индустрия показва, че щом качеството се подобри, цената на колата се покачва и след това върви напред, защото маркетингът подкрепя продажбите. Етапът на евтините китайски коли в Русия приключи."

Според експерта, това не е свързано с курса на рублата, просто е достигнато определено ниво, вложени са пари в маркетинг, и съответно е необходимо те да се възвърнат чрез крайната цена на автомобила. "Няма да получим вече китайска кола за "копейки", но няма да получим и онова несъвършенство, което беше преди 10 години", отбелязва Хайтсир.

"През следващите няколко години, ако няма допълнителни санкционни ограничения, лидерството при чуждестранните автомобили на руския пазар ще си остане на корейците - те вече са се доказали. Но е твърде вероятно, китайските автомобили да станат доста често срещани в Русия", обобщава експертът.

Сега най-популярната марка чуждестранни автомобили в Русия са корейските КІА (Ѕоlаrіѕ, Rіо, Сrеtа).

А нaй-пoпyляpният сега в Pycия китайски автомобил е ĸpocoyвъpът Наvаl Јоlіоn, който по данни отпреди около месец, беше с цена oт 1 379 000 дo 1 989 000 pyбли.

Колко поскъпват най-популярните марки коли в Русия заради санкциите

Колко поскъпват най-популярните марки коли в Русия заради санкциите

Едновременно няколко автомобилни марки повишиха цените на своите продукти