Volkswagen ще удължи с две години гаранцията на някои части на автомобилите в Европа, които бяха засегнати от скандала Дизелгейт. Става въпрос за колите с 1.6 и 2.0 TDI двигатели.
Множество клиенти са подали оплакване, че след като Volkswagen е коригирал софтуера, който лъже по време на тестове за количеството вредни емисии, автомобилите са започнали да се развалят по-често и да губят мощност.
Според тест на шведско автомобилно издание след корекцията 2.0 TDI губи въртящ момент, а пикът му вече е по-високо. При по-малките турбодизелови двигатели се наблюдава обратен ефект.
Разликата е възможна, тъй като Volkswagen прилагат софтуерно обновление за двулитровите мотор, а при по-малките се използва устройство, което завърта спираловидно газовете преди те да стигнат до въздушния сензор.
Данни на AutoExpress сочат, че 87% от общо 542 анкетирани собственици са имали технически проблеми, след като колата им е сервизирана. 66.9% от тях съобщават за проблеми с клапана за рециркулация на отработени газове (EGR), а 14% с филтъра за твърди частици (DPF). Средната цена за отремонтиране на проблем с EGR възлиза на 800 паунда (около 1 800 лева).
От Volkswagen отричат данните и твърдят, че по-малко от 1% от собствениците са съобщили за подобни проблеми.
Въпреки това от концерна заявиха, че ще предоставят още две години гаранция на автомобилите в Европа за частите по изпускателната система и тези, които контролират вредните емисии. Друго изискване е колата да е изминала по-малко от 250 000 км.
Европейската комисия настоява компанията да компенсира собствениците, но Volkswagen отказва.
В Щатите концернът бе накаран да плати милиарди долари, за да изкупи обратно засегнатите автомобили.