Tekniken Varld, шведско специализирано издание, разкри, че в по-голямата част от случаите дизеловите двигатели, които предизвикаха "Дизелгейт", губят мощност, след като Volkswagen премахне софтуеъра, обучен да лъже тестовете за вредни емисии.

Изданието е тествало на стенд 10 двигателя, дело на компании под шапката на Volkswagen Group: Skoda, Volkswagen и Audi, като тук попадат 1,6-литрови и 2-литрови турбодизели във варианти преди и след "оправянето" им от страна на Volkswagen, пише Аutoclub.

В общия случай, всички мотори демонстрират по-нисък въртящ момент - с около 10%. Освен това, въртящият момент, имащ отношение към ускорението, вече е наличен при доста по-високи обороти. В реални условия това означава, че водачът трябва да дава повече газ, да кара по-бързо, за да получи същото представяне от страна на двигателя с измамния софтуеър.

VW прилага софтуеърен ъпдейт на 2-литровите мотори, а при 1,6-литровите се използва устройство, което завърта спираловидно газовете преди те да стигнат до въздушния сензор.

При изпитанията на Tekniken Varld нито един от 1,6-литровите дизели не е влошил представянето си. Всъщност, всички тези двигатели демонстрират по-висока мощност и по-голям въртящ момент.

В Европа и САЩ се прилага различно "лечение" на замърсяващите дизели, като в Америка се залага основно на използването на нов софтуеър, който по-късно тази година ще получи още една версия.

Разходите на VW по глобалния скандал "Дизелгейт", избухнал през септември 2015 година и засегнал над 11 милиона коли в цял свят, засега са над 20 милиарда долара, но най-вероятно ще продължат да растат след поредица искове и дела срещу компанията.