А1 България се похвали със силно трето тримесечие на 2019 година и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година.
Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 11,8% и достигат 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 49,8 млн. евро, регистрирайки ръст от 13,6% на годишна база, съобщиха от компанията.
Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства.
Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 17,1% до 30,2 млн. евро. Компанията отдава добрите резултати на дигиталните бизнес услуги на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати.
ICT бизнес направлението на А1 става все по-значим фактор за позитивните резултати на компанията, която постоянно разширява своето портфолио от дигитални решения и достига дo все повече клиенти. През последните три месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT проекта за корпоративни и институционални клиенти. През същия период А1 стартира и мащабна комуникационна кампания, насочена към промотирането на своите дигитални услуги за бизнеса.
Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,9% до 13,4 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
През третото тримесечие А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез успешна продажба на нови услуги на съществуващите клиенти. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 9,2% до 68,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 12,5% до 5,9 евро.
Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2019-а спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 16,2% ръст на приходите или 22,1 млн. евро от търговията с устройства.
(в млн. ЕВРО) |
Q3 2019 |
Q3 2018 |
Q3 +/- % |
1-9 мес. 2019 |
1-9 мес. 2018 |
1-9 мес. +/- % |
Приходи |
122 |
109,2 |
11,8% |
348,5 |
327,1 |
6,5% |
Приходи от услуги |
98,8 |
88,6 |
11,5% |
281,7 |
259,5 |
8,5% |
Приходи от мобилни услуги |
68,6 |
62,8 |
9,2% |
194,8 |
184 |
5,9% |
Приходи от фиксирани услуги |
30,2 |
25,8 |
17,1% |
86,9 |
75,5 |
15% |
Приходи от оборудване |
22,1 |
19 |
16,2% |
62,8 |
62 |
1,3% |
Други приходи |
1,1 |
1,6 |
-28,4% |
4 |
5,7 |
-28,5% |
Печалба (EBITDA) |
49,8 |
43,8 |
13,6% |
137,6 |
121,4 |
13,4% |
Среден приход от абонат (ARPU) |
5,9 |
5,2 |
12,5% |
5,6 |
5,1 |
9,3% |
Среден приход от фиксирана линия (ARPL) |
13,4 |
12,6 |
6,9% |
13,2 |
12,4 |
6,3% |
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) |
3 922,8 |
4 024,1 |
-2,5% |
3 922,8 |
4 024,1 |
-2,5% |
Брой на фиксирани услуги (в хиляди) |
1 043,5 |
1 017,6 |
2,6% |
1 043,5 |
1 017,6 |
2,6% |