Жалба срещу може би най-актуалната в последните месеци онлайн платформа за търговия на бързооборотни стоки - китайската Temu, бе подадена вчера към Европейската комисия. Според нея притежаваният от PDD Group електронен търговец е нарушил европейските правилата за цифровото съдържание.

Европейската организация на потребителите (BEUC), която стои зад инициативата, информира, че паралелно с колективната жалба, 17 от нейните членове са депозирали такива към съответните национални органи. Сред тях е и България чрез Асоциация Активни потребители.

Temu - китайският онлайн търговец ще се сблъска с регулациите на ЕС

Набиращият скорост китайски онлайн търговец, който ще се сблъсква с европейските регулации

Компанията вече има близо 75 милиона европейски потребители

"Важен е възпиращият ефект от подобни казуси", коментира за Money.bg изпълнителният директор на Асоциацията Богомил Николов. И все пак, в случай че обвиненията бъдат доказани, онлайн платформата е заплашена от глоба в размер на 6% от оборота, прогнозира г-н Николов.

По думите му, решението вероятно ще отнеме поне 6 месеца, тъй като няма единен орган на европейско ниво. Процедурата минава през самосезиране на ниво държава, след което окончателното решение се взема от мрежата на националните регулатори.

Съгласно Закона за цифровите услуги на ЕС, чийто правила на практика са в сила от август 2023 г., онлайн платформите за търговия трябва да следят стриктно за предоставянето на коректно съдържание, изключвайки незаконно и доказано вредно такова, както и да не предлагат фалшиви продукти.

Shein и Temu поглъщат капацитета на товарните самолети по света

Shein и Temu поглъщат капацитета на товарните самолети по света

Надпреварата за най-бърза доставка на евтини стоки вече е извън границите на здравия разум

Именно в тази посока са и потенциалните нарушения на Temu, която привлича над 75 млн. европейски потребители всеки месец. Според жалбата платформата не предоставя достатъчно проследимост на търговците, продаващи в нея. Освен това има съмнения, че разчита на манипулативни практики, за да генерира допълнителни продажби, без да дава информация на какъв принцип препоръчва продуктите.