Китайският онлайн търговец на дребно Temu, собственост на PDD Group, съвсем скоро ще бъде подложен на строги регулации от страна на ЕС, свързани с онлайн съдържанието. Те вече се прилагат за технологични гиганти като Meta Platfroms, Google и притежаваните от Илон Мъск социални медийни платформи "Х" и TikTok, съобщава Reuters. Новината идва, след като средномесечните потребители в Европа на набиращата все по-голяма скорост компания за бърза електронна търговия се повишиха над ключов праг.
Съгласно Закона за цифровите услуги (DSA) на Европейския съюз компаниите с повече от 45 милиона потребители са обозначени като много големи онлайн платформи (VLOP) и от тях се изисква да направят повече за борба с незаконното и вредно съдържание, както и с фалшивите продукти на своите платформи.
Temu, която навлезе на пазара на ЕС през април 2023-а година, има около 75 милиона средно месечни активни потребители в ЕС за шестте месеца до 31 март тази година. Това показва справка в сайта на онлайн платформата за търговия на дребно. На този фон от Европейската комисия заявиха, че са наясно, че "броят на потребителите на Temu е надхвърлил прага по Закона за цифровите услуги".
През месец март тази година, основаната от Китай онлайн платформа за продажби на модни стоки Shein отчете 108 милиона средномесечни активни потребители в ЕС. Към днешна дата обсъжда възможното ѝ определяне по Закона за цифровите услуги.
Експлозивният ръст на китайската онлайн шопинг платформа Temu е без аналог в историята на интернет бизнеса и това поставя конкуренти, регулатори и обикновени потребители в непознати води. Електронното тържище се катери към върха, като на жали пари по пътя си, а освен приходи тя събира и потребителските навици на милиони жители на западните държави. Предстои да разберем дали европейските регулатори ще трябва да решават и този проблем.