През последните години Boeing стана синоним на проблеми с качеството. След 737 MAX, който година и половина беше заземен заради дефекти, сега е ред на 777X, предаде Zero Hedge.

И докато 737 MAX беше спрян от полет, в настоящия казус може изобщо да не се стигне до пътнически полети. Причината е, че по време на изпитанията си 777X е имал сериозен инцидент, както и проблеми със софтуера. Те силно наподобяват проблемите на 737 MAX, които доведоха до двете катастрофи, отнели животите на стотици души.

При инцидента носът на самолета се е насочил рязко нагоре, а след това - рязко надолу, без пилотска намеса. Затова и от самолетния регулатор на САЩ са препоръчали допълнителни тестове и са удължили срока, през който самолетът ще трябва да се изпитва. Така вместо към края на 2021 г., той вече може да получи зелена светлина чак към 2023 г.

С последното си забавяне самолетът може да стане използваем за пътнически полети в началото на 2024 г., четири години по-късно от първоначално планираното.

Причината за това е, че Boeing все още не е убедил FAA, че напълно е разбрал и коригирал онова, което се е объркало при тестовете. Представител на FAA заяви, че забавянето на сертифицирането на 777X сега е "обект на голямо внимание" както в агенцията, така и в Boeing.

"FAA очаква значително въздействие върху нивото на регресионните тестове, анализа на въздействието на промяната и потенциала за увеличаване на броя на сертификационните полетни тестове, които ще трябва да се проведат", се казва в писмото според Bloomberg. Написано е от Иън Уон, изпълняващ длъжността ръководител на подразделението на FAA, което наблюдава Boeing.