Британската марка за луксозна мода Burberry може да се насочи към масовия сегмент на пазара. Легендарната модна компания изпитва големи трудности, пише британският Independent.
Продажбите "на дребно" за първата половина на годината на годишна база са паднали с повече от 20%, а стотици служители може да загубят работата си.
Преди седмица поста на главен изпълнителен директор напусна Джонатан Акеройд. Малко след това цените на акциите на Burberry паднаха до най-ниските си нива от 2010 г. насам.
Новият главен изпълнителен директор на компанията е Джошуа Шулман, който се присъедини към Burberry от американската компания Coach. Той също така има богат опит с марките от масовия пазар.
Според журналистите от британското издание това е намек, че Burberry може да се преориентира към масовия пазар. На най-старата марка в модата би могла да помогне смяната на дизайнера, смята модният директор на Catcher Concept Store и MVM Group, Лидия Александрова.
По думите й, "сега би трябвало британската компания да "държи носи си към вятъра", т.е. да се вземат дизайнери, които имат по-голямо усещане за ДНК-то на марката, защото през последните години дизайнерът, който преди е работил в Bottega Veneta, е имал съвсем различен стил".
Припомня се, че през 2018 г. около марката избухна скандал, след като стана известно, че компанията изгаря дрехите от непродадени свои колекции. Тогава беше съобщено, че поради кризата със свръхпроизводството, Burberry за една година е унищожила около 20 хил. артикули за общо 37 млн. долара. Тогава марката отказа да намали цените на стоките си, за да не загуби репутацията си на елитарна търговска марка.