Американският производител на козметика и парфюми Estee Lauder Cos. през първото тримесечие на финансовата 2024 г. намали приходите си с 10,5%, а чистата печалба с повече от 15 пъти. Но неочаквано избегна загубата, ако не се отчитат еднократните фактори.

Компанията обяви в прессъобщение, че нейните нетни приходи за юли-септември са били 31 милиона долара, или 0,09 долара на акция, в сравнение с 489 милиона долара, или 1,35 долара на акция, през същия период на миналата година. Коригираната сума също беше положителна и възлизаше на $0,11 на акция спрямо $1,37 година по-рано.

Отрицателното въздействие върху печалбата от инцидента с киберсигурността, отчетен през юли, беше $0,08 на акция.

Приходите през отчетния период са намалели до 3,518 милиарда долара от 3,93 милиарда долара година по-рано. Органичният спад в дейността на компанията е 10,7%.

Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха средно коригирана загуба от $0,21 на акция при приходи от $3,53 милиарда.

Продажбите на продукти за грижа за кожата през последното финансово тримесечие са намалели с 22% - до $1,638 млрд., на продукти за косата - с 6%, до $148 милиона. Междувременно продажбите на декоративна козметика са се увеличили с 1% - до $1,063 млрд., на парфюми - с 5 %, до 637 милиона долара.

Компанията също така понижи прогнозата си за цялата текуща финансова година - коригирана печалба до $2,17-2,42 от $3,5-3,75 на акция и очаква текущите фискални приходи да варират от 2% спад до 1% увеличение в номинално изражение (преди това се очакваше да нарасне с 5- 7%) и от намаление от 1% до увеличение от 1% в органично изражение (преди това увеличение от 6-8%).

Акциите на Estee Lauder паднаха с 13,3% в предпазарната търговия в сряда.

Estee Lauder произвежда парфюмерийни и козметични продукти, включително продукти под едноименната марка, както и под марките Origins, Clinique, Tom Ford, Kilian Paris. Географията на продажбите обхваща около 150 държави и територии, персоналът на компанията надхвърля 60 хиляди души.