Facebook определено изживява труден момент, след като се забърка в скандал за злоупотреба с лични данни, а акциите й понесоха сериозен удар, спадайки с почти 8% само за ден.
Макар пазарната й стойност да намаля с 42 млрд. долара, технологичната компания все още струва над половин трилион долара, което е повече от Coca-Cola, PepsiCo и McDonald's взети заедно.
Социалната мрежа все още разполага с огромната потребителска база от над 2 млрд. потребители месечно, което е магнит за рекламодателите. Именно това е и най-големият й актив.
Но с перспективата за по-строго регулиране на дигиталния пазар припомня, че дори и най-могъщите могат да се провалят.
AOL например беше любимец на интернет бума на 90-те години, с върхова пазарна стойност от 222 млрд. долара в края на 1999 г. Но след катастрофалното си сливане с Time Warner от 2000 г., последвано от разделяне 9 години по-късно AOL остана само сянка на предишното си аз. Тя бе закупена от Verizon през 2015 г.
Facebook едва ли ще последва съдбата на AOL, но заради огромното си влияние, тепърва ще се изправя пред все по-сериозни проблеми.
Последната драма е свързана с твърденията, че консултантската и изследователска компания Cambridge Analytica, която работи за предизборната кампания на Доналд Тръмп, е злоупотребила с данните на 50 млн. потребители на Facebook.
Това е поредният скандал, свързан с изборите след разкритията, че Русия е използвала социалната мрежа, за да се опита да повлияе на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Но дори след "черния понеделник", който донесе сериозен спад на акциите й, пазарната стойност на Facebook все още е по-голяма от тази на други големи и известни компании, взети заедно.
Освен че надхвърля тази на Coca-Cola, PepsiCo и McDonald's взети заедно, стойността на акциите на Facebook е по-голяма от общата стойност на Johnson & Johnson и Merck.
Компанията на Марк Зукърбърг е по-скъпа от общата стойност на 2 от най-големите американски банки - JP Morgan и Goldman Sachs.
А цената на цялата група на General Dynamics, Lockheed Martin, Raytheon и United Technologies, работещи в отбранителната промишленост дори не се доближава до тази на социалната мрежа.