Американската компания Ford Motor може да съкрати до 24 000 работни места и да спре производството на модели като S-Max, Galaxy и Mondeo, в опита да съживи европейския си бизнес, информира Auto Motor und Sport. 

Ford загуби 73 млн. евро в Европа в периода април - юни в резултат на слабото търсене и спада на продажбите. Ford е изправен пред допълнителна несигурност от страна на Brexit, което може да доведе до мита за автомобили и части, търгувани между Обединеното кралство и континентална Европа, пише британският вестник The Times. 

Според анализатори от Morgan Stanley Ford ще съкрати 12% от своите 202 000 работници, главно в европейските си предприятия. Предполагат се големи съкращения на персонал в заводите в Германия и Испания, където Ford произвежда модели на автомобили като Fiesta, Mondeo, Focus и Ford Galaxy.Ford вероятно ще преустанови производството на седана Mondeo до 2020 година, както и на големите минванове Galaxy и S-Max в полза на по-печелившите кросоувъри, посочва The Times, позовавайки се на собствени източници, запознати с плановете на американската компания.

Ford се отказва от производството на седани

Ford се отказва от производството на седани

Търсенето на подобни модели спада в целия свят

Източниците твърдят, че Ford може също да намали броя на дилърите си. Заключенията от прегледа, които се очакват от няколко месеца, могат също да препоръчат преобразуване на европейското подразделение на Ford в смесено, за да се конкурира с Volkswagen Group. 

Президентът на Ford Европа Стивън Армстронг заяви, че компанията е насочена към "стриктно спазване на разходите, прилагане на ефективност на съоръженията и въвеждане на продуктова програма за понижаване на разходите на средства и материали, както и на интензивността на капитала в Европа", пише изданието. 

Ford иска да продава повече огромни SUV, за да финансира електромобилите си

Ford иска да продава повече огромни SUV, за да финансира електромобилите си

Най-"жадните" за бензин модели на компанията носят и най-голяма печалба

Миналата седмица Ford отмени плановете си да пусне нов кросоувър в китайски завод, след като бяха въведени мита на президента Доналд за вноса на автомобили в Китай от САЩ. 

Moody's Investors Service миналата седмица понижи кредитния рейтинг на Ford, като се позовава на рискове, свързани с усилията за възстановяване, а изпълнителният директор Джим Хакет предупреди, че това може да струва 11 млрд. долара и да отнеме години, припомня Auto Motor und Sport.