Френският железопътен оператор SNCF има 15 месеца да оправи отношенията с персонала си и да се подготви за предизвикателството на конкурентите си на предстоящия да бъде либерализиран пазар, пише Bloomberg.
Германската компания Deutsche Bahn и италианската Trenitalia са два от конкурентите, които могат да застрашат доминaцията на легендарната услуга TGV на SNCF при отварянето на сектора на високоскоростни влакови услуги от 2020 г., а операторите като частния Transdev вероятно ще се насочат към регионалния пазар от края на 2019 г.
"Трябва да впрегнем цялата си енергия, подготвяйки компанията за конкуренцията, да спечелим търговете и да завоюваме нови клиенти", заяви изпълнителният директор на SNCF Гийом Пепи.
Това ще означава жп операторът да работи като "нормална" компания след споразумение за преструктуриране, което ще преобрази държавната SNCF, и ще възприеме подход "обратно към основите" за подобряване на точността и по-качествено обслужване на клиентите.
Френският жп превозвач се възстановява от лято на стачки, които му струват най-малко 780 млн. евро. Протестите избухнаха в резултат на противоречивия план на президента Еманюел Макрон за преструктуриране на компанията, който получи голяма подкрепа от френските законодатели.
Пепи заяви, че очаква персоналът да приеме политическата присъда, когато се завърнат от лятната си почивка, като прекратят периода на трудово неподчинение.
"Нямаме време, трябва да напредваме бързо. Всички обикновени играчи биха могли да се заинтересуват. Това зависи от техните приоритети - вътрешно или международно разширяване", обясни ръководителят.
Бюджетна марка
Франция обяви миналата седмица разширяване на железопътната мрежа като част от програма за инвестиции в транспорта за 13.4 млрд. евро, с по-голям акцент върху дневните превози.
Междувременно SNCF ребрандира своите услуги от висок клас като InOui, като в същото време въвежда по-евтина операция - Ouigo, която използва влаковете TGV.
Пепи подкрепя обединението между Alstom и Siemens, което в момента се разглежда от регулаторните органи, твърдейки, че то ще засили европейското производство на влакове срещу външната конкуренция.
Според ръководителя връзката Eurostar между Великобритания и Франция, която се контролира от SNCF, няма да бъде прекъсната от Обединеното кралство след Brexit. Офертата на компанията да управлява влакове в бъдещата британска високоскоростна линия High Speed 2 показва увереността в растежа там, добави той.