Шведската компания Hennes & Mauritz AB (H&M), собственик на втората по големина верига магазини за дрехи в Европа, увеличи нетната си печалба и приходите през второто финансово тримесечие (завършващо на 31 май) и обяви нова програма за обратно изкупуване на акции.

През отчетния период нетната печалба на H&M възлиза на 3,68 милиарда шведски крони (364 милиона долара), в сравнение с 2,77 милиарда крони през същото тримесечие на предходната финансова година. Експерти, анкетирани от FactSet, прогнозираха средно резултат от 3,09 милиарда крони.

Продажбите на H&M надхвърлиха нивата от преди пандемията

Продажбите на H&M надхвърлиха нивата от преди пандемията

Причина за това е намаляването на ограниченията, свързани с пандемията

Тримесечните приходи на H&M са нараснали със 17% до 54,5 милиарда крони. Продажбите в национални валути се увеличават с 12%, а без Русия, Беларус и Украйна, където временно е спряна работата на магазините на търговската верига - със 17%.

"Ръстът на продажбите на групата през последното тримесечие беше движен от успеха на новите колекции, които видяха, че компанията продава повече на пълна цена и по-малко на намалени цени", каза Хелена Хелмерсон, главен изпълнителен директор.

Приходите на компанията в Западна Европа скочиха с 22% през последното тримесечие, в Америка - с 30%, в Азия, Африка и Океания - с 14%, в Южна Европа - с 36%, в Северна Европа - със 7%. И само в Източна Европа продажбите се сринаха с 22%.

H&M навлиза в Северна Македония и Косово

H&M навлиза в Северна Македония и Косово

Продажбите на шведския гигант бележат ръст

В края на май общата стойност на активите на H&M в Русия, Беларус и Украйна се оценява на 4,4 милиарда крони. В тези три държави 181 магазина са временно затворени, персоналът е около 7,5 хиляди души. Преди пандемията на коронавирус регионът представляваше около 10% от оперативната печалба на H&M, отбелязва interfax.ru.

Също така ръководството на компанията отбелязва, че през последното финансово тримесечие обменният курс на рублата спрямо шведската крона нарасна със 73%, което се отрази негативно върху стойността на руските активи при конвертиране в крони.

Ръководството на H&M обяви началото на нова програма за обратно изкупуване на акции на стойност до 3 милиарда крони.

Как H&M се оказа "заложник" на геополитически диспут в Азия?

Как H&M се оказа "заложник" на геополитически диспут в Азия?

След проблемите за компанията в Китай

H&M е основана през 1947 г. в Швеция. В допълнение към бранда H&M, компанията притежава и марките COS, Monki, & Other Stories, Weekday, ARKET и Afound, както и веригата магазини за домашни стоки H&M Home.

От началото на годината капитализацията на H&M е намаляла с 31,5%, до 204,5 милиарда шведски крони.