Преди около три десетилетия лидерът в хранително-вкусовата индустрия Nestle пусна своя продукт Nespresso – линия кафе на капсули и специални машини за еспресо.

Въпреки че продуктът беше един от най-разпознаваемите на швейцарската компания, днес той е изправен срещу силен конкурент.

Този конкурент е не кой да е, а по-новият кафе продукт на Nestle – Nescafe Dolce Gusto. Под бранда се продават по-евтини капсули с различен вкус, като марката малко по-малко открадна значителна част от пазарния дял на някога най-продаваното кафе на Nestle.

Статистиката показва, че през 2015 г. растежът на Nespresso се е забавил с 30% на годишна база. Анализатори изчисляват, че продажбите на Nespresso са се свили до общо 4,4 милиарда швейцарски франка или 4,5 милиарда долара през миналата година.

От друга страна Dolce Gusto излезе на пазара през 2006 г., като по-достъпна версия на Nespresso, предлагаща голям избор от различни вкусове кафени напитки. Бързо марката се превърна в любима на младите хора.

В Западна Европа след пускането на Dolce Gusto, брандът Nespresso е изгубил 25 на сто от пазарния си дял от 32 на сто между 2010 до 2015 г., показват данните на Euromonitor, цитирани от Bloomberg.

От друга страна този на другата линия на Nestle е нараснал с 12% от 8,1%, като продажбите му възлизат на около 1 милиарда франка.

В глобален мащаб пазарният дял на Nespresso се е свил до 18% от 30%, а този на Dolce Gusto е намалял до 7% от 7,7%.

Снимка 241638

Източник: Bloomberg.com