Бъдещето на пазара на нискотарифни полети в Европа виси на косъм. И причината за това е, че една от големите компании в сектора е изправена пред риск да спре работа.

Доскоро скандинавската Norwegian Air планираше да "заграби" дял от пазара на трансатлантически полети. Вероятно обаче компанията няма да успее да осъществи тази цел, а сега е принудена да се бори за оцеляването си.

Един от основните проблеми за авиокомпанията е, че над 10% от авиофлота ѝ е от модела на Boeing 737 Max. Същите самолети на американският производител катастрофираха 2 пъти за последната повече от половин година и пътуванията с тях бяха спрени.

По-сериозният проблем за скандинавската компания е, че тя трябва да намери начин да изплати 7 милиарда долара под формата на дългове, натрупани през последното десетилетие в резултат на многобройни придобивания.

Следователно Norwegian Air не нуждае от всичките си самолети, за да може да генерира достатъчно приходи и да обслужва задълженията си. В свой анализ от The Fortune все пак посочват, че може би авиокомпанията ще оцелее след сериозната турбуленция.

За това ще помогнат пуснатите през януари нови акции, което беше втората такава акция за последните 7 месеца. Дружеството успя да събере от тях капитал от 330 милиона долара. Благодарение на привлечените средства компанията вероятно ще успее да покрие част от своите задължения, които са с падеж през декември тази година.

Лошата новина обаче е, че новите самолети на Boeing, купени от компанията, няма да могат да летят поне до средата на август, което означава, че те ще пропуснат активния летен сезон. За горещите месеци от Norwegian Air ще трябва да разчитат на моделите на Airbus, с които разполагат.