През последната година на пазара в България навлязоха няколко нови международни търговски вериги. Става въпрос за компанията за бързо хранене Hesburger, модните марки Boss и Ralph Lauren, козметичните брандове NYX и Body Shop, както и фирмите Superdry, Sinsay и Wagamama.
"Растежът на доходите и нарастващото потребление прави България атрактивна за навлизането на нови международни търговци", посочват от Cushman & Wakefield Forton в свой анализ на пазара на търговски площи към септември 2018 година.
"Тази тенденция ще се запази и през 2019 година, като се очаква източноевропейската верига Pepco да отвори първия си обект през март, както и германската KiK по-късно през годината", допълват експертите.
Данните сочат, че на българския пазар най-голям растеж бележат модните вериги от средния и ниския клас, тези за стоки за дома, както и за здраве и красота.
Над 130% ръст на печалбата си за 2017 година в сравнение с предходната бележат дрогериите и магазините за домашни уреди. От друга страна най-голямо увеличение на оборота имат веригите за спортни стоки, за обзавеждане, както и дрогериите.
"През 2017 година най-големите търговци в Българи са генерирали 9,6% по-голям оборот в сравнение с предходната година", се посочва в анализа.
"Продажбите на тези компании регистрират устойчив растеж през последните две години, показват годишни данни, базирани на оборотът е печалбата на 30-те най-големи компании, заети в търговията", се казва още в документа.
Кои вериги са сред най-активните наематели на търговски площи в страната?
Според анализа сред най-активните наематели на търговски площи, основно в моловете в страната, са модните вериги H&M, Inditex, LC Waikiki, LPP (с бранда Reserved) и CCC. В този списък влизат още датската верига за домашни потреби JYSK, както и веригата кафенета Starbucks.
Най-голям брой към края на август тази година (бел.ред. данните в анализа са към този период) има H&M - 20, следвана от JYSK - 19 и LC Wikiki - 17. По отношение на испанската Inditex може да се каже, че присъства на 8 различни локации, но тя е представена с няколко отделни марки, сред които Zara, Pull and Bear, Berska, Oysho, Stradivarius и Massimo Dutti.
Датската верига JYSK е сред бързо развиващите се на пазара в страната, като през май месец от ръководството й заявиха, че планират да отворят 14 нови обекта в страната и да наемат повече от 700 служители. В края на август компанията отвори нов обект в Пловдив и обяви, че планира още 4 магазина до края на 2018 година.
През март месец пък Starbucks излезе с новина, че ще навлезе на пазара в още два града в страната и ще има поне четири нови обекти до края на годината. До този момент компанията имаше присъствие в София и в Бургас, а плановете й бяха да бъде представена и във Варна.
nsmilitia
на 04.11.2018 в 02:17:54 #1Щом български марки не навлизат в чужди пазари няма какво да описвате новината като добра. Просто поредните лапачи дошли да дерат българина.