Най-новият магазин на Lidl - в град Троян отвори врати. Това е 107-ят магазин на компанията в страната, а Троян е 50-ият град, в който веригата стъпва.

Магазинът на Lidl в града е с търговска площ от 1 100 кв.м, а паркингът предлага 120 паркоместа. Той се отличава с модерна визия, широко вътрешно пространство за повече удобство при пазаруване и висока енергийна ефективност.

За първи път социално-икономическа оценка на своята дейност Лидл България направи миналата година, по повод своята 10-та годишнина в страната. Съвкупният ефект върху икономиката на България или Ефектът Lidl, който изчисли Института за пазарна икономика (ИПИ), възлиза на 1,12 млрд. лв. само за 2019 г. Според прогнозната оценка на експертите Ефектът Lidl в Троян се очаква да достига 890 хил. лв. на годишна база. В това число се включват т.нар. преки ефекти или директно извършените разходи на компанията към местния бизнес и за възнаграждения на служителите - около 550 хил. лв. годишно. 

"Когато в неголям град като Троян влиза световна верига, трябва много да се внимава за баланса между местния бизнес и интереса на потребителите. Но в този случай ние сме убедени, че откриването на Lidl в нашия град е добра възможност, защото вярваме, че ще се създаде здравословна конкуренция и стандарт за качество на конкурентни цени", сподели при откриването на магазина г-жа Донка Михайлова, кмет на град Троян.

"Поводът днес е специален, защото това е 50-ти град, в който откриваме магазин. На първо място благодарим на Община Троян и институциите в града за оказаното съдействие и подкрепа през целия период до момента. С всеки нов обект и нов град, в който отваряме врати, правим качествените продукти на оптимални цени още по-масово достъпни за хората. В допълнение на това всеки наш магазин допринася и за развитието на икономиката в града и региона, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 107 магазина в 50 града и над 3000 служители.