След като Lidl се сблъска с първите си проблеми на пазара в САЩ заради обвинения, свързани с търговска марка, сега веригата отвръща на удара.

Компанията отрече каквито и да било неправомерни деяния, след като един от най-големите американски търговци на дребно Kroger набеди германската верига, пише Business Insider.

"Kroger показа очевидна липса на доказателства в подкрепа на твърденията си", пише в съдебни книжа, подадени във вирджински окръжен съд от миналия петък.

Lidl посочва, че твърденията за нарушаване на авторски права са опит за опетняване на репутацията на германската верига и подкопаване на американското й присъствие, обрисувайки я като "имитатор".

Американската Kroger съди Lidl

Първо главоболие на Lidl в САЩ: Съдят веригата за нарушение

Само две седмици след стъпването на германската верига на американския пазар

"Kroger използва този съдебен процес, опитвайки се да подрони навлизането на нов развиващ се конкурент, който предлага на потребителите висококачествени продукти на много по-ниски цени, отвличайки вниманието от положителните отзиви, натрупани след дебюта на Lidl", пише още в документите.

В заведеното дело Kroger твърди, че марката на Lidl, наречена "Предпочитана селекция" ("Preferred Selection"), много прилича на собствената марка на американския търговец ("Private Selection").

Приликата в названията би предизвикала объркване сред клиентите и ще даде на Lidl възможност за несправедлива конкуренция с Kroger, заяви неотдавна веригата. Причината - потребителите може да сметнат, че двете марки са свързани помежду си. Търговецът твърди още, че претърпява и ще продължи на преминава през "непоправими щети" заради сходството.

Kroger е най-голямата верига супермаркети в страната с близо 3000 магазина. Lidl отравя 20 обекта през това лято и има план да разкрие още 80 локации до средата на годината.

Очаква се двете вериги да се конкурират остро при цените, като Lidl обещава да предлага с до 30% по-ниски суми спрямо конкурентите си.