Една от най-големите американски компании за търговия на дребно Kroger съди Lidl за нарушение, свързано с търговска марка. Решението идва едва две седмици, след като германската верига за хранителни стоки стъпи на най-големия потребителски пазар.

В заведеното дело Kroger твърди, че марката на Lidl, наречена "Предпочитана селекция" ("Preferred Selection"), много прилича на собствената марка на американския търговец ("Private Selection"), предаде Business Inisder.

Приликата в названията ще предизвика объркване сред клиентите и ще даде на Lidl възможност за несправедлива конкуренция с Kroger, заяви веригата. Причината - потребителите може да сметнат, че двете марки са свързани помежду си. Търговецът твърди още, че претърпява и ще продължи на преминава през "непоправими щети" заради сходството.

Lidl се готви да разтърси пазара в САЩ

Lidl се готви да разтърси най-големия потребителски пазар в света

Какви са плановете на веригата?

Kroger твърди, че е започнала да използва марката преди повече от 20 години, а Lidl пуска бранда си през септември миналата година.

Германската компания има 10 000 обекта по цял свят, като наскоро отвори и първите си магазини в САЩ.

От друга страна Kroger е най-голямата верига супермаркети в Щатите с близо 3 000 обекта в страната. Lidl отваря 20 магазина в САЩ през това лято и има планове да разкрие още 80 обекта до средата на следващата година.

Очаква се двете вериги да влязат в остра борба при цените, като Lidl обещава да предлага продукти с до 30% по-ниски парични стойности от конкурентите си.