Японският производител Mitsubishi Motors ще спре продажбите на нови автомобили в Европа, когато актуалните й продукти стигнат края на жизнения си цикъл. Компанията ще се фокусира върху печелившия си бизнес в Югоизточна Азия, като част от обявения нов тригодишен средносрочен бизнес план, насочен към намаляване на загубите.
Тази стратегия влиза в сила незабавно и означава, че Mitsubishi ще спре плановете си да замени средния SUV Outlander в Европа, заяви говорител на компанията за региона пред Automotive News Europe. Миналият декември Mitsubishi казаха за ANE, че Outlander, водещият модел на Mitsubishi в региона, ще бъде заменен през втората половина на тази година, припомня auto-press.net.
Новият Outlander ще излезе на други световни пазари новата финансова година, която започва през април 2021 г., като плъгин хибриден вариант ще се появи през фискалната 2022 година. Това предполага, че подмяната на модела е забавена и че сегашният модел ще продължи да се предлага още една година.
Японската марка продава коли в Европа от 1975 г., а също така произвежда автомобили в завода си Недкар в гр. Роден, Холандия от 1995 г. до 2012 година. Mitsubishi продаде Nedcar на холандската индустриална компания VDL Group през декември 2012 г. В завода вече се произвеждат BMW X1 , Mini хечбек и Mini Countryman.
През 2019 г. Mitsubishi посочи, че иска да засили европейските си операции, като създаде нова компания, която да наблюдава регионалните продажби след години разчитане на местните вносители.
Пазарната ситуация, както и сътресенията в алианса, заради ареста на Карлос Гон, обаче явно са променила плановете на компанията. Mitsubishi прогнозира в понеделник втората си поредна година на глобални финансови загуби, засегнати от спад в продажбите, дължащ се отчасти на пандемията на коронавирус. Реорганизацията на компанията е част от по-широко преосмисляне на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, насочен към намаляване на разходите.
Японският автомобилен производител предвижда оперативна загуба от 140 милиарда йени (1,33 милиарда долара) за финансовата година, приключваща през март 2021 г. Това ще бъде най-голямата загуба на Mitsubishi от поне 18 години според финансовите данни на компанията от 2002 година.
Компанията задейства план за свиване на работния персонал и производството и затваряне на нерентабилни дилъри, за да намали 20 процента от фиксираните разходи за следващите две години.