Новите международни брандове, влезли на руския пазар през 2021 година са 15 на брой, докато през 2020 г. те са били 13, съобщава Knight Frank, цитиран от "Российская газета".

Този брой обаче е значително по-малък от преди няколко години. Рекордът за последните десет години беше поставен през 2014 г., когато 68 международни бранда дойдоха в Русия. През 2018 г. броят на новите големите брандове падна до 23, а преди пандемията, през 2019 г., беше 26.

Делът на марките от средния и премиум ценови сегменти за 2021 г. обаче е значително по-голям в сравнение с предходните години - 79%. Докато делът на марките в диапазона среден - нисък ценови сегмент, се оказа най-малкият за последните 10 години и е само 21%.

Половината от новите брандове в Русия през миналата година са от профилите "парфюми и козметика" и "дрехи, обувки, бельо".

Страните на произход на новите международни брандове, дошли на руския пазар през миналата година, са: САЩ (три бранда), Франция, Италия, Швеция (по 2 бранда), както и от Дания, Испания, Белгия, Беларус, Великобритания и Словакия.

Световни брандове, които станаха известни чрез филмови герои

Световни брандове, които станаха известни чрез филмови герои

Продажбите на обувките Manolo Blahnik скочиха зашеметяващо след излизането на екран на "Сексът и градът"