Pernod Ricard продава повечето от своите винени марки, тъй като потреблението на вино в световен мащаб намалява, и вместо това ще се съсредоточи върху развитието на марките си за шампанско и висококачествени спиртни напитки, съобщава CNN.
Френската група, която е собственик на Absolut Vodka, Jameson Whiskey, Olmeca Tequila и Beefeater Gin, обяви продажбата на седем винарски изби в Австралия, Нова Зеландия и Испания в сряда, като заяви, че това ще позволи на компанията да насочи повече ресурси към премиум марките си за спиртни напитки и шампанско, които "стимулират растежа на бизнеса ѝ".
С продажбата на Australian Wine Holdco Limited, консорциум от международни инвеститори, Pernod Ricard ще се освободи от 10 винени марки: Jacob's Creek, Orlando, St Hugo, Stoneleigh, Brancott Estate, Church Road, Campo Viejo, Ysios, Tarsus и Azpilicueta.
Не се разкриват финансови подробности по сделките.
Потреблението на вино в световен мащаб достигна 27-годишен минимум през миналата година, според оценка на Международната организация за лозарство и винарство. Производството пък се е сринало до невиждани от 1961 г. насам нива - включително заради неблагоприятни климатични условия и болести по лозята.
От 2018 г. насам пиенето на вино бележи устойчив спад, дължащ се на намаляване на консумацията в Китай и на високата инфлация, която намалява разполагаемите доходи в световен мащаб. Потребителите също така избират бира и по-силни питиета вместо тях или предпочитат да се откажат от алкохола напълно поради здравословни съображения.
Pernod Ricard отчете 7% спад в продажбите на винените марки, които планира да продаде през първото тримесечие на тази година, главно в резултат на спада в популярността на Jacob's Creek в Индия и Campo Viejo в САЩ.
Pernod Ricard също така се насочва към американското уиски. Миналата седмица групата обяви плановете си за ново дружество, базирано в САЩ, North American Distillers, което да продължи да подкрепя портфолиото ѝ от американски уискита, включващо Jefferson's и Rabbit Hole.



USD
CHF
EUR
GBP