Начинът, по който изглеждат героите на даден филм или телевизионен сериал в близък кадър, е резултат на старателната работа на дизайнерите на костюми - която понякога отразява рекламните договори с определени брандове. В някои случаи ефектът, който произвеждат облеклото и аксесоарите на филмовите герои надхвърля това, как трябва да изглежда даден герой според ролята си на екрана, и се поставя началото на цяла модна тенденция в реалния свят.

Ето едни от най-известните и показателни примери за това, как дрехите от екрана са повлияли на продажбите на маркови артикули или определят модни тенденции.

Сериалът и филмът "Сексът и градът"

Дори тези, които не са гледали сериала за живота на четири свободни жени в Ню Йорк, поне веднъж са чували за силното влечение на главната героиня Кари Брадшоу към обувките на Manolo Blahnik. Сара Джесика Паркър, която изигра Брадшоу, многократно е признавала любовта си към обувките на испанския дизайнер. "Трябва да се научите как да ги носите - това не се случва за една нощ. Сега мога да тичам маратон в тях."

Брандът на испанския дизайнер е основан през 1971 г., но световната слава на сега емблематичните обувки идва точно през 90-те години, до голяма степен благодарение на сериала "Сексът и градът", чийто първи сезон излезе на екран през 1998 г. Героинята на Паркър - Кари Брадшоу, според различни оценки, за шест сезона на "Сексът и градът" е похарчила около $40 хил. за обувки на Manolo Blahnik.

Страстта на героинята Кари Брадшоу към определена марка обувки повлия и в реалния свят на популярността и търсенето на марката - продажбите на обувките Manolo Blahnik скочиха зашеметяващо - 25 пъти в сравнение с периода преди сериала.

Днес, години след излизането на екран на последния епизод от популярния в много страни по света сериал, мнозина все още пряко свързват обувките на испанската марка с начина на живот на свободната и страстна жена в Ню Йорк - трудно е да се измисли по-подходяща рекламна кампания за дамски обувки.

Филми за Джеймс Бонд

Филмите за Джеймс Бонд са същински "парк за забавления" за тези, които следят с внимание мъжката мода при облеклото и аксесоарите. За да се убедите в това, са достатъчни само няколко примера.

След дебюта на Даниел Крейг като агент 007 в "Казино Роял", зрителите обърнаха внимание на часовника му. В диалог с героинята Ева Грийн, която по погрешка вижда часовник Rolex на ръката на Бонд, той я поправя - това всъщност е "Омега". Оттогава търсенето на Omega Seamaster скочи драстично - 20 пъти, и постоянно бележи скок при всеки нов филм за Бонд.

Започвайки с "Квант милосърдие", Том Форд стана официален моден дизайнер на най-известния таен агент в света.

Бизнесът обаче не се ограничи до костюмите. Във филмите Джеймс Бонд шофира различни марки автомобили, което не е случайно. Aston Martin е може би най-използваната марка в поредицата за "агент 007". От колите на Бонд са и модели на BMW, Ford и други известни марки.