Американците са похарчили рекордните 9,12 милиарда долара за онлайн пазаруване в Черния петък, показват изчисления на Adobe Analytics.

Това е с 2,3% повече от миналата година. Най-популярни са потребителската електроника (продажбите са скочили 3,2 пъти), играчките (3,9 пъти) и фитнес оборудването (2,2 пъти).

Американците все повече използват смартфони за пазаруване, като 48% от покупките са направени с такива устройства тази година спрямо 44% през 2021 г.

Увеличението на цените кара купувачите да използват по-гъвкави опции за плащане, отбелязва CNBC. През седмицата от 19 до 25 ноември броят на тези, които са използвали метода на плащане BNPL (купете сега, платете по-късно), се е увеличил с 81% в сравнение с предходната седмица.

"Черният петък" счупи рекордите за онлайн пазаруване, а тази година виждаме и по-видими знаци, че потребителите са наясно с бюджета, каза Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights, цитиран от finmarket.ru.

"Тази година купувачите все повече използват метода на плащане BNPL, за да могат да купят подаръците, които искат за семейството и приятелите си."

Покупките за Деня на благодарността (24 ноември) също достигнаха рекорд от 5,29 милиарда долара, което е с 2,9% повече от 2021 година.

През уикенда американците продължиха активното пазаруване: в събота онлайн покупките възлизат на 4,52 милиарда долара, в неделя - 4,99 милиарда долара, според оценки на Adobe.

В Cyber ​​​​Monday (28 ноември) се очаква сумата да достигне 11,2 милиарда долара, което ще бъде с 5,1% по-високо от миналогодишния обем.

Като цяло, за Cyber ​​​​Week (петте дни от Деня на благодарността до Cyber ​​​​Monday) онлайн покупките ще се увеличат с 2,8% тази година до 34,8 милиарда долара, прогнозира Adobe.