През 2017 година Lego отчита спад на продажбите за първи път от 2004 насам, предава Reuters. Компания се бори с трудните пазари в Европа и Северна Америка, а част от лошия резултат е и изчистването на складовите наличности.
Частната компания, позната в цял свят със своите пластмасови "тухлички", може би се изправя пред най-голямото си предизвикателство от началото на хилядолетието, когато бе близо до банкрут след внезапен спад на продажбите, дошъл след над десетилетие на силен растеж.
През 2017 година продажбите са намалели с осем процента до 35 милиарда датски крони (4,7 милиарда евро). През 2016 година компанията записва 6 процента растеж, а през 2015 година - цели 25%.
Двуцифрен ръст Lego отчита в Китай, докато продажбите на пазари като Европа и Северна Америка намаляват. През декември те растат на 7 от 12-те най-големи пазари и дружеството влиза в 2018 година с добра инерция.
През септември м.г. компанията съобщи, че ще съкрати 8% от служителите си.