Marriott International Inc. отчете 23 процента спад на печалбата през третото тримесечие и понижи прогнозата си за ключова метрика в индустрията, след като растежът на хотелския бизнес започва да се охлажда.

Най-голямата хотелска верига в света, която има 7 645 хотела в света, от които 702 в Европа, очаква растеж на сравнимите приходи от стая, изчистени от валутни разлики, в долния край на прогнозата от 1% до 2%.

Главният изпълнителен директор Арне Соренсон заяви, че очаква метриката да остане между нула и два процента в световен мащаб и през 2020 г.

Marriott посочва още, че растежът е намалял до по-умерени нива във всички пазари, както и че политическите демонстрации в Хонконг са го ограничили.

За тримесечието до края на септември, компанията отчете ръст на приходите на стая от 1,5 процента в световен мащаб. Печалбата пада с 23 процента до $387 милиона, или $1,16 на акция.

Компанията очаква печалба на акция за цялата година от между $5,87 и $5,90 на акция, като предходните прогнози бяха за между $5,97 и $6,06. Прогнозата не включва приходите от продажбата на хотела St. Regis New York, който бе придобит от Qatar Investments Authority за $310 милиона.

В България веригата управлява Sofia Hotel Balkan и Sense Hotel Sofia, които са нейна собственост от 2016 г., и планира да строи още и в Пловдив, Варна и Банско.

В София вече се изгражда и сградата между пл. "Македония" и бул. "Христо Ботев", като ще носи името Marriott. Тя трябва да бъде готова до 2020 година, като изграждането ѝ ще струва над 110 милиона лева. Хотелът ще има 232 стаи.

Marriott вдига най-високия хотел в София

Международен гигант вдига най-високия хотел в София. Какво знаем за проекта?

Той ще бъде висок 107 метра и ще има 30 етажа